חדשות בארץ

גנץ השלים את חלוקת התיקים בכחול לבן

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, סיים את סבב המינויים של חברי מפלגתו לתיקים בממשלה ולראשות הוועדות בכנסת. המינויים האחרונים עליהם הודיע: אורית פרקש תכהן כשרה לעניינים אסטרטגיים, ותהיה חברה בקבינט המדיני-ביטחוני. אסף זמיר יכהן כשר התיירות

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, השלים הערב (חמישי) את חלוקת התפקידים לחברי מפלגתו בממשלה, שהשבעתה נדחתה וצפויה להתקיים ביום ראשון. האחרון מבין חברי כחול לבן להיפגש עם גנץ היה חבר הכנסת אסף זמיר, שמונה לשר התיירות.

מוקדם יותר הערב נפגש גנץ עם חברת הכנסת אורית פרקש הכהן, וביקש ממנה לשמש כשרה לעניינים אסטרטגיים. במסגרת זו, תהיה פרקש אחראית בין השאר על המאבק באנטישמיות הגואה בעולם ובחרמות הכלכליים על מדינת ישראל.

מכחול לבן נמסר, כי פרקש תהיה גם חברה קבועה בקבינט המדיני-בטחוני, בקבינט החברתי-כלכלי, וכן תשמש כחברה קבועה בוועדת השרים לחקיקה: "פרקש היא גם המועמדת המובילה של סיעת כחול לבן לקבלת תיק כלכלי, ככל שיתפנה במהלך כהונתה של הממשלה".

קודם לכן הודיע גנץ על מינויו של חבר הכנסת מיכאל ביטון לשר במשרד הביטחון. ביטון יעסוק בסוגיות האזרחיות, ההתיישבותיות והחינוכיות בהן עוסק המשרד. הוא יוביל, בין השאר, את העבודה בנושא מוכנות העורף והרשויות המקומיות, יטפל בנושא המכינות והתחומים הקשורים באגף החברתי-ביטחוני, בשירות משמעותי וגיוס לצה"ל, וכן בנושא הנפגעים והמשפחות השכולות.

משרות נוספות, עליהן בישר גנץ לחברי מפלגתו במהלך סבב הפגישות שערך עמם לאורך היום, כוללים את מינויו של יזהר שי לשר המדע, מינויה של עומר ינקלביץ' לשרת התפוצות ומינויה של מירב כהן לשרה לשוויון חברתי וגמלאים. פנינה תמנו שטה תכהן כשרת הקליטה והעלייה, ואלון שוסטר יעמוד בראש משרד החקלאות. חילי טרופר מונה לשר התרבות והספורט. גנץ נפגש גם עם חברי הכנסת גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן, שמונו לשרי החוץ והמשפטים.

את סבב המינויים החל גנץ הבוקר בפגישה עם חברת הכנסת מיקי חיימוביץ'. מכחול לבן נמסר, כי גנץ הציע לה מספר תפקידים של שרה בכירה, אך "חיימוביץ' בחרה מבין האופציות שהוצעו לה להמשיך ולעסוק בתחומים הקרובים ללבה. לפיכך סיכמו השניים, כי חיימוביץ' תכהן בשלב הראשון כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, שתעסוק גם בנושאים בפיקוח על חוק צער בעלי חיים הנמצא כעת תחת ועדת החינוך". חיימוביץ' תכהן גם כסגנית יו"ר הכנסת. כחול לבן תחזיק בראשות שתי ועדות נוספות – רם שפע יהיה יו"ר ועדת החינוך, ואיתן גיזנבורג יכהן כיו"ר ועדת הכנסת.

הגוש בראשות כחול לבן יחזיק גם במשרד התקשורת, בראשו יעמוד יועז הנדל מסיעת "דרך ארץ". חברו לסיעה, צבי האוזר, יעמוד בראשות ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, יכהן כשר הכלכלה, ועמיתו לסיעה, איציק שמולי, יהיה שר הרווחה.

גנץ עצמו יכהן בחציה הראשון של הקדנציה כשר הביטחון, במקביל לתוארו כראש הממשלה החלופי. לאחר הרוטציה בראשות הממשלה, הוא יוחלף בתפקיד על ידי אשכנזי.

תגיות:בני גנץכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה