חדשות בארץ

גנץ מחלק תיקים: ביטון ימונה לשר במשרד הביטחון; מירב כהן השרה לשוויון חברתי

מאז שעות הבוקר החל גנץ בחלוקת התיקים של הממשלה ה-35, במסגרתן ימונה אבי ניסנקורן לשר המשפטים; יועז הנדל – שר התקשורת; פנינה תמנו-שטה – שרת הקליטה; חילי טרופר – שר התרבות  והספורט; אלון שוסטר – שר החקלאות; יזהר שי – שר המדע והטכנולוגיה; ומיקי חיימוביץ' – ראשות ועדת פנים והגנת הסביבה

נתניהו וגנץ, חותמים על ההסכם הקואליציונינתניהו וגנץ, חותמים על ההסכם הקואליציוני
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע היום (חמישי) כי החליט למנות את ח"כ מיכאל ביטון כשר במשרד הביטחון, לצד גנץ שיכהן כשר הביטחון למשך שנה וחצי. לפי ההודעה, ביטון, ממייסדי חוסן לישראל, יעסוק בסוגיות אזרחיות וחברתיות, כמו הגיוס לצה"ל, מכינות והתיישבות. מינויו התאפשר בשל השינויים החוקתיים שהועברו בכנסת לקראת הקמת הממשלה החדשה הלילה, במסגרתם אושר שר נוסף במשרדים קיימים, המהווה בפועל שדרוג מלאכותי של משרת סגן השר.

קודם לכן הודיע גנץ על מינויה של מירב כהן לשרה לשוויון חברתי עם הרכבת הממשלה הצפויה. גנץ עדכן את כהן כי במסגרת סמכויות המשרד תיכלל גם הרשות לטיפול בזכויות ניצולי השואה. כמו כן, ח"כ צבי האוזר מונה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ואיתן גינזבורג ימונה ליו"ר ועדת הכנסת.

מאז שעות הבוקר החל גנץ בחלוקת התיקים של הממשלה ה-35, במסגרתן ימונה אבי ניסנקורן לשר המשפטים; יועז הנדל – שר התקשורת; פנינה תמנו-שטה – שרת הקליטה; חילי טרופר – שר התרבות  והספורט; אלון שוסטר – שר החקלאות; יזהר שי – שר המדע והטכנולוגיה; ומיקי חיימוביץ' – ראשות ועדת פנים והגנת הסביבה, תתמנה לשרה לאחר מינוי גנץ לראשות הממשלה.

ראש מועצת בית אל, שי אלון, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתייחס בנאום השבעת הממשלה לנושא החלת הריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, זאת לאחר שזה נעדר, לטענתו, מקווי היסוד של הקמת הממשלה. הוא דרש מנתניהו להתחייב במהלך הנאום על ביצוע המהלך "עוד בטרם הבחירות בארה"ב והאפשרות שהממשל האוהד בוושינגטון יתחלף".

"בקווי היסוד של הממשלה לא נכתב דבר בנוגע להחלת הריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן", אמר אלון. "ראש הממשלה צריך לומר בקולו שלו במהלך נאום השבעת הממשלה כי בכוונתו לבצע את המהלך ולהתחייב על לוח זמנים מוגדר לביצוע עוד בטרם הבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב שיחולו בנובמבר. תמיד טענו בפנינו 'עכשיו זה לא הזמן המתאים' - אז עכשיו יש ממשל אוהד בוושינגטון ואין זמן מתאים יותר".

תגיות:בני גנץכחול לבןח"כ מיכאל ביטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה