חדשות בארץ

יו"ר הסוכנות היהודית: צופים גל אנטישמיות וגל עלייה גדול לישראל

יו"ר יש עתיד תל"ם, יאיר לפיד, אמר במהלך הכנס היום כי הממשלה בהנהגתו של בנימין נתניהו התקרבה "יותר מדי" למפלגה הרפובליקנית בארה"ב, וכי "אסור לנו לאבד את הדמוקרטים". לפי לפיד, "רוב יהודי ארה"ב תומכים בדמוקרטים, לא צריך ללתת להם לבחור בין אהבתם לארץ לבין הזהות שלהם כאמריקאים"

הרצוג, בינואר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הרצוג, בינואר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, התייחס היום (חמישי) למצב היהדות בתפוצות בצל משבר הקורונה ואמר כי ישנן קהילות "מפורקות ומשותקות לגמרי ברחבי העולם". הרצוג אמר את הדברים בכנס 'גשר אל המחר - ישראל ויהדות העולם', שנערך על ידי ארגון גשר לתמיכה והזדהות עם יהודי התפוצות הנאבקים בהתפשטות הנגיף. לדברי הרצוג, "יש אי ידיעה ואי הבנה לגבי מצב היהודים בעולם".

הרצוג הוסיף כי בשל המשבר המרכזים הקהילתיים של הקהילות היהודיות בגולה סגורים, אין אירועים, וניכר זעזוע בקרב קברניטי הקהילות. "לכן אנחנו צריכים לתמוך בקהילות שזקוקות לנו", אמר. במסגרת הסיוע שהוחלט להעניק ליהדות התפוצות הוחלט בסוכנות על הקמת קרן הלוואות בלי ריבית כדי להעניק "חמצן" לקהילות.

יו"ר הסוכנות התייחס לגל העלייה במקרי האנטישמיות בעולם ואמר כי בסוכנות "צופים גל אנטישמיות וגם צופים גל עלייה גדול לישראל". לדבריו, ישראל צריכה לאפשר תנאי עלייה וקליטה טובים ולהתארגן מבחינה כלכלית ומבחינת התשתיות במדינה.

דני דיין בכנס ג'רוזלם פוסט בירושלים, בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)דני דיין בכנס ג'רוזלם פוסט בירושלים, בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)

מספר התקריות האנטישמיות נגד יהודים בארה"ב בשנת 2019 היה הגדול ביותר ב-40 השנים האחרונות. לפי דו"ח חדש שפרסמה שלשום הליגה נגד השמצה, הנתונים כוללים 2,107 תקריות אנטישמיות אשתקד, מתוכן 61 תקיפות פיזיות, 1,127 מקרי הטרדה ו-919 מעשי ונדליזם. זה המספר הגבוה ביותר לשנה אחת מאז החל הארגון, שבסיסו בניו יורק, לעקוב אחרי תקריות אנטישמיות, בשנת 1979. מדובר גם בעלייה של 12% בהשוואה למספר התקריות האנטישמיות שנמנו ב-2018, שהסתכמו אז ב-1,879. כמה מהתקריות זכו לפרסום בכלי התקשורת כמו ההתקפה הקטלנית על בית כנסת בקליפורניה, חנות מכולת בניו ג'רזי, וביתו של רב בניו יורק.

יו"ר יש עתיד תל"ם, יאיר לפיד, אמר במהלך הכנס היום כי הממשלה בהנהגתו של בנימין נתניהו התקרבה "יותר מדי" למפלגה הרפובליקנית בארה"ב, וכי "אסור לנו לאבד את הדמוקרטים". לפי לפיד, "רוב יהודי ארה"ב תומכים בדמוקרטים, לא צריך ללתת להם לבחור בין אהבתם לארץ לבין הזהות שלהם כאמריקאים". הוא קרא לממשלה ליישם את מתווה הכותל, המשווה בין הרפורמים והקונסרבטיבים לאורתודוכסים.

דני דיין, קונסול ישראל בניו יורק, טען בנאומו כי "הקשר ליהודי התפוצות לא מעניין את הישראלים" וכי זה נובע מכשל חינוכי של החברה הישראלית. לדבריו, מתוך 120 חברי כנסת חדשים אין אף אחד שמזוהה עם יהודי התפוצות. "אפשר לראות שתיק התפוצות לא נחשק על ידי חברי הכנסת. הציבור הישראלי לא מתעניין ביהודים, הפכנו למדינת ישראלים ולא יהודים. עלול להיות כתוב עוד 50 שנה שהעם היהודי התפצל לשני שבטים או ששבט אחד הלך לאיבוד. השאלה אם נגיד אחר כך שעשינו את כל מה שיכולנו כדי לעזור. יש לנו סיבה לדאגה היום. אנחנו צריכים להיות מודאגים מאי שקט חברתי בארה"ב בעקבות הפער בין המתים בקהילות המוחלשות לחזקות. זה יכול לפנות כלפיי היהודים בעוצמה ואז זה יצור מצב קשה מאוד", התריע דיין.

תגיות:יהדות התפוצותיצחק הרצוגהסוכנות היהודיתקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה