בהר-בחוקותי

בואו להכיר את פרשות השבוע הנוכחיות: פרשות בהר ובחוקותיי

השבת קוראים בתורה את פרשת בהר, ואף את פרשת בחוקותיי. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם בפרשות הקדושות, ובתובנות המופלאות העולות מהן

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מבחר המרצים של הידברות מבארים את היסודות המהותיים הנלמדים מפרשת בהר ובחוקותיי. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם בפרשות השבוע הנוכחיות.

פרשת בהר

הרב זמיר כהן בשיחה קצרה מתוך פרשת בהר מבאר את ענין מקור התורה:

 

שמירת השמיטה מביאה להנהגה ניסית בשנה השישית - התבואה משלשת את עצמה ומספיקה עד לצמיחת התבואה החדשה בשנה השמינית. ההבטחה מתממשת שונה אצל כל אחד ותלויה במידת ביטחונו. על כך ועוד – בהרצאתו של הרב יוסף בן פורת:

 

למה יש עשירים בעולם? האם יש קשר בין חכמה לעושר? מה היה קורה אם לא היו בעולם עניים, ולמה לא כדאי לכעוס על קבצנים? הרב אהרן לוי עם המסר השבועי: "מי מחזיק את מי"?

 

מה קרה בהר סיני אז והיום? איך הצליח בחור עם מכתב מזויף להשתחרר משירות צבאי בחו"ל? מה ההבדל בין ריצת האיילה והצבי? למה אין לנו היום עוד גדול כרבי עקיבא? מה כוחה של רחל - אשת רבי עקיבא? איך הרוויח סוחר הספרים ברווח גדול יותר ובפחות עבודה? ואיך הצליח הילד שהתקשה בקריאה לקרוא באופן שוטף? צפו בדבריו של הרב גואל אלקריף:

 

פרשת בחוקותיי

הרב זמיר כהן בשיחה קצרה מתוך פרשת בחוקותי מבאר את דרך החיים:

 

הרב ברוך רוזבנלום בפנינים ומדרשים מופלאים מתוך פרשת השבוע. והשבוע: אלו ברכות מובטחות לעמלי תורה? האם אפשר לקנות את הכהונה? מה קורה לגופם של עמלי תורה? איך יכולים צדיקים לגזור גזירה על הקדוש ברוך הוא? ואיך הצליח רבי שמעון בר יוחאי להגיע לפסגות רוחניות ולחבר את ספר הזוהר?

 

מה פשר הציווי להיות עמלים בתורה, והרי אנו חיים בעולם בו הכל נגיש וזמין? הרב יוסף בן פורת מסביר את סוד הירידה והעליה של האדם בעבודת השם:

 

אם הקב"ה רוצה כל כך לתת לנו שפע - למה הוא לא נותן? למה רצו המלאכים למנוע ממשה רבנו לקבל את התורה? באלו עוד פעמים התווכחו המלאכים עם הקב"ה ובכמה זמנים נתנה התורההרב ברוך רוזנבלום בשיעור הכנה מיוחד לחג השבועות:

 

פרשת בחוקותיי עם הרב אהרן לוי: מדוע שמח הרמב"ן כשחזה בשממונה של ארץ ישראל? מה השיב חיים ויצמן ללורד הבריטי שהציע לו להקים את מדינת ישראל באפריקה? איזו ברכה מסתתרת בין הקללות, ומדוע שיבת ציון מטרידה את אומות העולם?

 

הפטרת פרשות בהר-בחוקותיי

כאשר פרשות בהר ובחוקותיי מחוברות ונקראות באותה השבת, ההפטרה של שתיהן היא הפטרתה של פרשת בחוקותיי, והיא נקראת מספר ירמיהו (טז, יא - יז, יד), ותוכנה הוא תוכחה לעם ישראל על כך שנטשו את אלוקי אבותם. ההפטרה מסתיימת בתפילתם של עם ישראל לבורא העולם להשיב אותם אליו. "רפאי ה' וארפא, הושיעני ואושעה, כי תהילתי אתה", המילים המקבלות בשנת תש"פ, בשלהי מגיפת הקורונה, משמעות אקטואלית מתמיד. לחצו כאן והכירו את ההפטרה המופלאה.

תגיות:פרשת בהרפרשת בהר בחוקותיפרשת בחוקותי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה