חדשות בארץ

משרד חדש: לוי אבקסיס תמונה לשרה לחיזוק וקידום קהילתי

בהסכם הקואליציוני שנחתם הלילה בין גשר והליכוד, נקבע כי אורלי לוי אבקסיס תהיה חברה בקבינט החברתי-כלכלי ובקבינט הפיוס. מוקדם יותר חתמו יהדות התורה וש"ס על הסכמים קואליציוניים עם הליכוד

נתניהו ולוי אבקסיס (תמונות: אוליביה פיטוסי ותומר נויברג, פלאש 90)נתניהו ולוי אבקסיס (תמונות: אוליביה פיטוסי ותומר נויברג, פלאש 90)
אא

סיעת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס חתמה הלילה (חמישי) על הסכם קואליציוני עם הליכוד, במסגרתו נקבע כי היא תכהן בממשלה החדשה כשרה לחיזוק וקידום קהילתי.

מדובר במשרד חדש, ש'נתפר' במיוחד עבור לוי אבקסיס, ויכלול תחומים וסמכויות שהיו עד כה בידי המשרד לביטחון פנים, ביניהם הרשות לביטחון קהילתי, מיזם "עיר ללא אלימות" והרשות למאבק באלימות בסמים ובאלכוהול. כמו כן, לוי אבקסיס תהיה אחראית לקידום פרויקטים והתעצמות במגזר הערבי. במקביל, יו"ר גשר תהיה חברה בקבינט החברתי-כלכלי וחברה בקבינט הפיוס.

עוד נקבע בהסכם, כי הליכוד וגשר יגבשו "עמדה משותפת" בעניין תקציב המדינה: "התוכנית תכלול את חיזוק מערכת הבריאות, החזרת הצמיחה והאצתה, החזרת המפוטרים למעגל העבודה, חיזוק תקציבי הרווחה לשכבות החלשות ומתן תקציב הולם לצורכי החינוך וצמצום פערים בחברה הישראלית וחיזוק אוכלוסיות מוחלשות".

אמש חתמו יהדות התורה והליכוד על הסכם קואליציוני, במסגרתו נקבע כי יהדות התורה תחזיק במשרד השיכון המורחב, שיכלול את כל הסמכויות שהועברו ממנו למשרד האוצר בשנת 2015. בנוסף, תקבל המפלגה את תפקיד יו"ר ועדת הכספים ושני סגני שרים במשרדי התחבורה והחינוך. בחצי הראשון של הקדנציה יעמוד נציג המפלגה בראשות ועדת חוקה, חוק ומשפט, ובחצי השני יכהן נציג מטעמה בראשות הוועדה לפניות הציבור.

ראשי יהדות התורה, השר יעקב ליצמן וחבר הכנסת משה גפני, מסרו: "לאחר תקופה לא פשוטה ומורכבת של מערכות בחירות חוזרות ונשנות, הגענו בשעה טובה ובעזרת השם להסכם קואליציוני בין יהדות התורה והליכוד, כבסיס לשותפות בממשלה ה- 35. יהדות התורה פעלה לאורך כל הדרך להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו, כפי שאכן הצלחנו. ההסכם קיבל אישור מועצות גדולי התורה. הסיעה שמרה על עקרונותיה בהסכם הנוכחי כפי שהיה בהסכם הקודם, בשמירת זכויות הציבור החרדי, עולם התורה, מערכת החינוך החרדית, שמירת הסטטוס קוו, הצביון היהודי ומסורת ישראל, פתרון מצוקת הדיור, שמירת השבת וקודשי ישראל".

מוקדם יותר אתמול, נחתם ההסכם הקואליציוני בין ש"ס והליכוד. ש"ס תקבל את משרד הפנים, המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, המשרד לשירותי דת, וכן שלושה סגני שרים במשרדי האוצר, הפנים והרווחה. כמו כן, תקבל המפלגה את ראשות ועדת הכלכלה לכל אורך הקדנציה, ואת ראשות ועדת הקליטה בחצי השני. יו"ר ש"ס אריה דרעי יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, ושר מטעם המפלגה יכהן כיו"ר הוועדה למינוי דיינים. ש"ס התחייבה, כי יישמר בקפדנות הנוהג הקיים ביחס למינוי דיינים מכל המגזרים והקהלים באופן שוויוני.

תגיות:הליכודיהדות התורהש"סאורלי לוי אבקסיסבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה