חדשות בארץ

טיפול במשבר הקורונה והקמת קבינט פיוס: קווי היסוד של הממשלה ה- 35

בעקבות הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי עלה בידו להקים ממשלה, פורסמו קווי היסוד שלה: "ממשלת אחדות וחירום של פיוס לאומי"

נתניהו וגנץ חותמים על ההסכם הקואליציוני, 20 באפריל 2020נתניהו וגנץ חותמים על ההסכם הקואליציוני, 20 באפריל 2020
אא

בעקבות הודעתו הערב (רביעי) של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי עלה בידו להקים ממשלה חדשה, פורסמו קווי היסוד שלה. הדיון, שייערך במליאת הכנסת לפני הצבעת האמון בממשלה ה- 35 של ישראל, יחל מחר בשעה 18:00.

בפתיחת מסמך קווי היסוד נאמר: "מדינת ישראל נקלעה יחד עם שאר העולם למשבר רפואי וכלכלי בממדים היסטוריים עקב התפשטות נגיף הקורונה, ועל כן הוקמה ממשלת אחדות וחירום של פיוס לאומי אשר תפעל בתחומים הבאים".

בהמשך להקדמה, חמשת הסעיפים הראשונים בקווי היסוד מוקדשים לסוגיות הנובעות מהמשבר שנוצר בשל המגפה:

א. ממשלת ישראל תקים קבינט חירום לטיפול בכל הסוגיות הנגזרות ממשבר הקורונה. קבינט זה יתכלל את כלל הפעולות הנדרשות, הן בהיבט הכלכלי-חברתי והן בהיבט הרפואי.
ב. הממשלה החדשה תתרכז בשלב ראשון בפעולות הנדרשות למיגור המגיפה, כולל רכישת הציוד הנדרש, תיאום בין הגופים השונים וחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בתקופת החירום ובכלל.
ג. הממשלה תוביל תוכנית ליציאה מהמשבר הכלכלי העמוק, תבנה ותאשר תקציב מדינה שיותאם לאתגרים שהציבה המגפה. התוכנית תכלול מענים בסוגיות של תעסוקה, תמיכה למגזר העסקי, העצמאיים והמגזר השלישי.
ד. הממשלה תפרוש רשת ביטחון כלכלית-חברתית עבור כלל אזרחי המדינה, ותגבש תוכניות ייעודיות לטיפול באוכלוסיות ממוקדות המצויות במצוקה כלכלית וחברתית קשה במיוחד.
ה. הממשלה תפעל להשגת היעדים הללו תוך חיזוק הכלכלה והאצת הצמיחה באמצעות הגברת פריון העבודה, עידוד ההשקעות, הסרת חסמים רגולטוריים ובירוקרטיים, קידום רפורמות להגברת התחרות ושמירה על מסגרות פיסקאליות.

בהמשך המסמך הוצהר כי "בנוסף, ומתוך אמונה כי לעם היהודי זכות בלתי ניתנת לערעור למדינה ריבונית בארץ ישראל, מולדתו הלאומית וההיסטורית של העם היהודי, תטפל הממשלה גם בכלל הסוגיות הנוגעות לשלומה, לביטחונה ושגשוגה של ישראל. בין השאר בתחומים הבאים:

1. הממשלה תחזק את הביטחון הלאומי, תחתור לשלום, תבטיח את שלומם וביטחונם של אזרחי המדינה כולם, תפעל בנחישות לגדוע כל איום על מדינת ישראל ותושביה, ותחתור לשיפור מתמיד בתחושת הביטחון האישי של האזרח.

2. הממשלה תחתור לצמצום הפערים החברתיים בישראל, ותפעל על מנת לייצר שוויון הזדמנויות לכל אזרח בישראל בלי קשר לעדה, למין ולמקום בו נולד.

3. הממשלה תפעל לחיזוק כלכלת מדינת ישראל, להגברת הפריון, לעידוד השקעה במשק הישראלי ולהגברת תחרות על מנת להאיץ את הצמיחה.

4. הממשלה תפעל באופן מהותי ומעשי כדי לגשר בין כל חלקי העם והמדינה, ותפעל מתוך תפיסה של פיוס לאומי, ולשם כך יוקם קבינט פיוס אשר ירכז את כלל הפעולות בתחום זה.

5. הממשלה תפעל כדי לשמור על צביונה היהודי והדמוקרטי של המדינה.

6. הממשלה תדאג כי מתוך זיקה למורשת ישראל יישמר אופיה היהודי של המדינה, וכן תכבד את הדתות והמסורות של בני הדתות השונות בהתאם לערכי מגילת העצמאות.

7. הממשלה תשים דגש על נושא העלייה והקליטה, ותפעל בנחרצות להגברת העלייה מכל ארצות תבל ולקליטתם המוצלחת של העולים.

8. הממשלה תפעל לחיזוק הפריפריה, הנגב, הגליל וההתיישבות בכל חלקי הארץ.

9. הממשלה תפעל לקיום התנהלות, שיח ופעולות באופן ממלכתי, שומר חוק, מכבד ומאחד בין חלקי החברה הישראלית כולה, גם בעת אי הסכמה.

הוועדה המסדרת של הכנסת התכנסה הערב, וקבעה את סדרי הדיון בישיבה מחר. זו תיפתח, כאמור, בשעה 18:00, בנאומו של ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, בו יציג את קווי היסוד של הממשלה, הרכבה, חלוקת תפקידי השרים ומועד החילופים. בהמשך ינאמו ראש הממשלה החלופי המיועד, בני גנץ, ויו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד.

לאחר שלושת הנאומים יתקיים דיון סיעתי, בו תינתן לכל סיעה 9 דקות דיבור. בסיומו יצביעו חברי הכנסת על מינוי יו"ר הכנסת, תפקיד אליו ייבחר נציג הליכוד, יריב לוין. מיד לאחר מכן תצביע הכנסת אמון בממשלה. בתום ההצבעה, ייקראו ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים להצהיר אמונים.

תגיות:הממשלהקווי יסודבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה