חדשות בארץ

נתניהו הודיע לנשיא וליו"ר הכנסת: עלה בידי להרכיב ממשלה

נתניהו הודיע לנשיא המדינה וליו"ר הכנסת כי עלה בידיו להרכיב ממשלה, שתושבע מחר. "אבקש לכנס את הכנסת לישיבה לצורך כינון הממשלה", כתב נתניהו.

נתניהו (צילום: לע"מ)נתניהו (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי עלה בידיו להרכיב ממשלה, שתושבע מחר. קודם לכן העביר נתניהו מכתב דומה, כמתבקש בחוק, ליו"ר הכנסת בני גנץ. נתניהו ביקש במכתב לכנס את הכנסת לישיבה לצורך כינון הממשלה.

זמן קצר קודם הגישו סיעות כחול לבן ודרך ארץ למזכירות הכנסת את ההסכם הקואליציוני ביניהן. לפי ההסכם, דרך ארץ תהיה כפופה להחלטות גוש כחול לבן בנוגע להצטרפות או לפרישה מהממשלה על פי החלטת יו"ר כחול לבן בני גנץ. "כחול לבן, דרך ארץ וכמותן יתר הסיעות המצטרפות לקואליציה, מתחייבות לתמוך בממשלה ובכנסת בכל החוקים המתחייבים מההסכם הקואליציוני הראשי", סוכם. עוד נקבע כי יועז הנדל ימונה לשר באחד מהמשרדים הבאים - תקשורת, תרבות וספורט או חקלאות; מאידך, צבי האוזר יקבל כיסא בוועדה לבחירת שופטים מטעם כחול לבן, ויכהן כראש ועדת חוץ וביטחון; אחד משניהם יהיה חבר בוועדת השרים לחקיקה ובקבינט המדיני-ביטחוני. כמו כן, יו"ר כחול לבן יוכל למנות סגני שרים במשרדים שבראשם יעמדו חברי דרך ארץ.

גם סיעת ש"ס חתמה על הסכם קואליציוני עם הליכוד לחבירה לממשלה בראשות נתניהו וגנץ, לפיו יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת-מדינה, כמו גם עצמאותו של החינוך החרדי והסדרת מעמדם של תלמידי הישיבות. נציג ש"ס במשא ומתן, השר לשעבר אריאל אטיאס, אמר כי שיתוף הפעולה "המבורך" בין הליכוד לש"ס הוביל לחתימת ההסכם, וכי התנועה "שמרה על העקרונות שהובילו אותה להישג הגדול בבחירות הן בשמירה על החינוך, מסורת ישראל והסטטוס קוו, והן בטיפול בשכבות החלשות, בתקציבים דרך משרדי הפנים, הפריפריה הנגב והגליל".

סיעת ש"ס היא הראשונה מבין מפלגות הימין שחותמת הסכם קואליציוני לכניסה לממשלה. יו"ר צוות המשא ומתן מטעם הליכוד, השר יריב לוין, בירך על חתימת ההסכם הקואליציוני עם ש"ס, אותה כינה "השותפה הבכירה של הליכוד והראשונה מהשותפות מגוש הימין שמצטרפת לממשלה". לוין הודה ליו"ר המפלגה, אריה דרעי, שסיעתו היוותה "גורם מרכזי בתהליך הרכבת הממשלה ובגישור על המחלוקות שנדרשנו להתמודד איתם במהלך התהליך".

תגיות:בני גנץראובן ריבליןממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה