חדשות בארץ

ש"ס חתמה על הסכם קואליציוני עם הליכוד: "שמרנו על העקרונות שלנו"

סיעת ש"ס היא הראשונה מבין מפלגות הימין שחותמת הסכם קואליציוני לכניסה לממשלה. יו"ר צוות המשא ומתן מטעם הליכוד, השר יריב לוין, בירך על חתימת ההסכם הקואליציוני עם ש"ס, אותה כינה "השותפה הבכירה של הליכוד והראשונה מהשותפות מגוש הימין שמצטרפת לממשלה"

לוין ואטיאס הערב, חותמים על הסכם קואליציוני לוין ואטיאס הערב, חותמים על הסכם קואליציוני
אא

סיעת ש"ס חתמה הערב (רביעי) על הסכם קואליציוני עם הליכוד לחבירה לממשלה בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ, שתושבע מחר. לפי שעה טרם פרסמו הצדדים את פרטי ההסכם המלא. נציג ש"ס במשא ומתן, השר לשעבר אריאל אטיאס, אמר כי שיתוף הפעולה "המבורך" בין הליכוד לש"ס הוביל לחתימת ההסכם, וכי התנועה "שמרה על העקרונות שהובילו אותה להישג הגדול בבחירות הן בשמירה על החינוך, מסורת ישראל והסטטוס קוו, והן בטיפול בשכבות החלשות, בתקציבים דרך משרדי הפנים, הפריפריה הנגב והגליל".

סיעת ש"ס היא הראשונה מבין מפלגות הימין שחותמת הסכם קואליציוני לכניסה לממשלה. יו"ר צוות המשא ומתן מטעם הליכוד, השר יריב לוין, בירך על חתימת ההסכם הקואליציוני עם ש"ס, אותה כינה "השותפה הבכירה של הליכוד והראשונה מהשותפות מגוש הימין שמצטרפת לממשלה". לוין הודה ליו"ר המפלגה, אריה דרעי, שסיעתו היוותה "גורם מרכזי בתהליך הרכבת הממשלה ובגישור על המחלוקות שנדרשנו להתמודד איתם במהלך התהליך".

במקביל, מועצת חכמי התורה קיבלה הערב את המלצת דרעי והכריעה על מינוי מועמד חיצוני לתפקיד שר הדתות, הרב יעקב אביטן מאשקלון. לפי ההודעה, אביטן, בן ה-50, הוא בן לרב יצחק אביטן, הרב האזורי בבאר טוביה, ולרבנית מזל אביטן. בצעירותו למד בישיבה קטנה "אוהל משה" בבני ברק ובישיבה גדולה ״קול יהודה״ בבני ברק.

בגיל 19 הוסמך לרבנות והוא מכהן כרב מגיל 20, בתחילה כרב מושב בית שקמה הסמוך לאשקלון ולאחר מכן כרב המועצה האזורית חוף אשקלון. בשנת 2013, שלושה חודשים קודם פטירתו של הרב עובדיה יוסף, נקרא אביטן ללשכתו של הרב, שהורה לו להתמודד על ראשות תנועת ש"ס במועצת עיריית אשקלון.

הוא נבחר למועצת העיר, ובהמשך נבחר לממונה על אגף החינוך בעירייה, כאשר במקביל המשיך לכהן כרב המועצה האזורית חוף אשקלון. בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות באוקטובר 2018, התמודד הרב אביטן בראש סיעת ש"ס למועצת עיריית אשקלון ולאחר הבחירות מונה לסגן ראש עיריית אשקלון.

לפי המפלגה, "הרב אביטן ידוע כאדם סובלן, מאיר פנים, מקרב ליהדות, דוגל בגישה סובלנית, ומקובל על כל הזרמים, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילוניים. הוא בעל כושר לרב עיר, חבר ועדת הלסינקי בבית החולים 'ברזילי' באשקלון, חבר ועדת האתיקה בבית החולים ברזילי ועומד בראש ארגוני צדקה וחסד".

תגיות:ש"סהליכודהסכם קואליציוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה