חדשות בעולם

בגלל הקורונה: יועץ טראמפ לשעבר שוחרר מהכלא

בסוכנות הידיעות AP דווח כי פרקליטיו פנו ללשכת בתי הכלא הפדרלית בבקשה לריצוי עונשו בביתו, בטענה שמנפורט נמצא באוכלוסיית הסיכון בעלת השיעור הגבוה לחלות בקורונה, בשל גילו ומצבו הבריאותי הרעוע

מנפורט ב-2018, לאחר שהואשם (צילום: שאטרסטוק)מנפורט ב-2018, לאחר שהואשם (צילום: שאטרסטוק)
אא

פול מנפורט, לשעבר מנהל הקמפיין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שוחרר היום (רביעי) מהכלא הפדרלי והועבר למעצר בית, זאת, בשל התפשטות נגיף הקורונה במדינה שהביאה לשחרורם המוקדם של כמה אסירים בעבירות קלות. לפי עורך דינו, טוד בלאנש, מנפורט, בן ה-71, שוחרר מהכלא בפנסילבניה, לאחר שריצה שנה אחת מתוך ארבע שנות מאסר שנגזרו עליו בגין עבירות כלכליות ועבירות הנוגעות לעבודתו עם פוליטיקאי אוקראיני מושחת.

מנפורט הורשע במרץ אשתקד במסגרת החקירה שערך רוברט מולר, התובע המיוחד לחקירת התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016 ונושאים נלווים, שהאשים אותו בעבירות מס והונאת בנקים. בנוסך לכך, על מנפורט היה לשלם קנס בסך 50 אלף דולרים. הוא הואשם בשני בתי משפט פדרליים, הורשע על ידי חבר המושבעים בבית משפט בווירגי'ניה ב-2018, ומאוחר יותר הודה באישומים בבית משפט בוושינגטון.

טראמפ ופנס (צילום: שאטרסטוק)טראמפ ופנס (צילום: שאטרסטוק)

בסוכנות הידיעות AP דווח כי פרקליטיו פנו ללשכת בתי הכלא הפדרלית בבקשה לריצוי עונשו בביתו, בטענה שמנפורט נמצא באוכלוסיית הסיכון בעלת השיעור הגבוה לחלות בקורונה, בשל גילו ומצבו הבריאותי הרעוע. שני מקורות ששוחחו עם סוכנות הידיעות מסרו כי מנפורט אושפז בדצמבר בבית חולים בעקבות בעיות הקשורות לליבו.

דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, אמרה אמש כי סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, החליט "לשמור מרחק" מהנשיא טראמפ למשך כמה ימים, לאחר שהדוברת של פנס, קייטי מילר, אובחנה נשאית של נגיף קורונה. מקנאני הוסיפה בשיחה עם עיתונאים כי ההחלטה להיפגש עם הנשיא נתונה לשיקול דעתו של פנס ולא של טראמפ. זאת, לאחר שפנס נעדר ממסיבת העיתונאים שערך טראמפ בגן הוורדים של הבית הלבן, כמו גם בפגישה בבית הלבן עם אנשי צבא ופקידים במטה לביטחון לאומי.

בסוף השבוע אמר גורם בכיר בבית הלבן כי נערכו בדיקות לכל מי שהיה במגע עם אותה דוברת, וכל תוצאותיהן היו שליליות. בבית הלבן אמרו כי הגבירו את היקף הבדיקות ברחבי האגף המערבי, והדגישו כי הנשיא וסגנו נבדקים בעצמם באופן יום-יומי.

תגיות:פול מנפורטארצות הבריתדונלד טראמפמייק פנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה