חדשות בארץ

נתניהו לאחר השיחה עם בנט: מה שחשוב לו זה כיסאולוגיה, לא אידיאולוגיה

לפי הליכוד, נתניהו הציע לבנט חינוך או "תיק כלכלי בכיר לבחירתו", אך בימינה מסרו כי "המילים תיק כלכלי בכיר לא נאמרו בשיחה, גם תיק החינוך לא. נתניהו אמר 'תיק נוסף' מבלי לפרט איזה". מועצת יש"ע: קוראים לנתניהו ולבנט לפעול בכל הכוח על מנת ש'ימינה' תיכנס לממשלה כמפלגה בעלת השפעה

נתניהו ובנט במליאת הכנסת, ב-2018 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו ובנט במליאת הכנסת, ב-2018 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (רביעי) עם יו"ר ימינה נפתלי בנט, אך זמן קצר לאחר מכן כבר נמסר משתי המפלגות כי לא הושגה התקדמות לקראת כניסת ימינה לקואליציה. בעוד בהודעת הליכוד נטען כי נתניהו הציע לבנט "הצעה משופרת", בימינה אמרו כי ראש הממשלה הבהיר בשיחה כי "הצעת הליכוד לא השתנתה ולא תשתנה".

לפי הליכוד, נתניהו הציע לבנט חינוך או "תיק כלכלי בכיר לבחירתו" – בנוסף לתיק ירושלים והחטיבה להתיישבות, השירות הלאומי והמורשת. במפלגה גם ביקרו בחריפות את יו"ר ימינה, ואמרו שהסיבה שבנט דחה את ההצעה נובעת מ"מאבק פנימי" בתוך ימינה על חלוקת התיקים ומכיוון ש"מה שחשוב לו זו כיסאולוגיה ולא אידיאולוגיה". חילופי האשמות נמשכו כאשר בימינה מסרו כי "המילים תיק כלכלי בכיר לא נאמרו בשיחה, גם תיק החינוך לא. נתניהו אמר 'תיק נוסף' מבלי לפרט איזה. המשמעות: הקטנת ההצעה המקורית".

בנט (צילום: פלאש 90)בנט (צילום: פלאש 90)

בנט צייץ בטוויטר כי ההחלטה על הליכת מפלגתו לאופוזיציה נתונה בידי נתניהו. הוא הוסיף כי "כפי שאמרתי מתחילת הדרך, אנחנו מעוניינים להיכנס לממשלה, רק אם תהיה לנו השפעה. השפעה נגזרת לחלוטין מתחומי אחריות. אם ראש הממשלה רוצה אותנו בעמדות השפעה, נשמח להיכנס. אם ראש הממשלה רוצה אותנו שוליים, חלשים ונטולי השפעה, נעדיף לצאת לאופוזיציה".

נתניהו ובנט, שהיו אמורים להיפגש אחר הצהריים בלשכת ראש הממשלה, שוחחו בטלפון, לטענת בנט כיוון ש"לשכת נתניהו לא נאותה לקבוע את הפגישה בין השניים". בליכוד מסרו כי "ראש הממשלה נתניהו עשה כעת ניסיון אחרון להכניס את ימינה לממשלה, לפני הנחת ההסכמים הקואליציוניים הלילה".

בישיבת הנהלה של מועצת יש"ע, החליטו ראשי הרשויות לקרוא לנתניהו ולבנט "לפעול בכל הכוח על מנת ש'ימינה' תיכנס לממשלה כמפלגה בעלת השפעה". ראשי הרשויות הוסיפו כי "בעת הזאת, לקראת החלת הריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, מועצת יש"ע רואה חשיבות רבה ש'ימינה' תהיה שותפה משמעותית ומשפיעה על מהלך היסטורי זה". במכתב צוין עוד כי "אנו מבקשים מראש הממשלה ושר הביטחון, להגיע לעמק השווה כדי שנוכל להמשיך לפתח יחדיו את ההתיישבות הישראלית בכל מרחבי הארץ".

תגיות:נפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה