חדשות בארץ

מסתמן: השבעת הממשלה החדשה – מחר בשעה 22:00

הצבעת האמון בממשלה תתקיים לאחר בחירתו של יריב לוין ליו"ר הכנסת. לאחר ההצבעה, ייקראו השרים המיועדים להצהיר אמונים, ויתפסו את מקומם החדש כחברי ממשלה

מליאת הכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הכנסת פרסמה בצהריים (רביעי) את לוח הזמנים המסתמן של השבעת הממשלה החדשה, המתוכננת להיערך מחר. המליאה צפויה להתכנס בשעה 19:00 לדיון, שייפתח בנאומיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, וראש האופוזיציה המיועד, יאיר לפיד.

לאחר שלושת הנאומים, יתקיים דיון סיעתי בכפוף להחלטתה של הוועדה המסדרת, בו ישתתפו נציג לכל סיעה. לקראת השעה 22:00 תתקיים הצבעה על מינוי יו"ר הכנסת, ומיד לאחר מכן תצביע הכנסת אמון בממשלה. לאחר ההצבעה, ייקראו השרים המיועדים להצהיר אמונים, ויתפסו את מקומם החדש כחברי ממשלה.

גנץ התפטר אמש מתפקידו כיו"ר הכנסת, וזאת לקראת השבעתה של הממשלה. במקביל, שר התיירות יריב לוין התפטר מתפקידו, כדי לאפשר את בחירתו למחליפו של גנץ. סיעת הליכוד אישרה פה אחד את מינויו לתפקיד, שכאמור יאושר על ידי המליאה. לוין הודה לנתניהו ולחבריו לסיעה על האמון:  "זו תהיה עבורי זכות גדולה לכהן כיו"ר הכנסת ולעמוד בראש הרשות המחוקקת, לפעול לחיזוק מעמדה של הכנסת, ולעשות שליחות חשובה זו כשלנגד עיניי טובת מדינת ישראל, כלל אזרחי ישראל וארץ ישראל".

בתוך כך, על רקע הפיצוץ במשא ומתן בין הליכוד וימינה, נמסר מלשכתו של יו"ר דגל התורה, משה גפני, כי הוא "נמצא בקשר עם ראשי מפלגות הליכוד וימינה ופועל במרץ על מנת שבנט ושותפיו יצטרפו לממשלה המסתמנת". לדבריו, "אסור שסיעת ימינה לא תהיה בקואליציה". בימינה הגיבו אמש בזעם על מינויו של יולי אדלשטיין לשר הבריאות – תפקיד אותו ביקש למלא שר הביטחון היוצא, נפתלי בנט. "נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה", אמר גורם במפלגה הימנית-דתית. "הוא חיפש את הדרך המושלמת להשפיל את ימינה ואת כל ציבור בוחריה, והצליח בכך".

"אדלשטיין לא דרש בכלל את תיק הבריאות, בנט כן, וזה הגיע לימינה לאור תפקודו במשבר הקורונה", הוסיף הגורם. "זה מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית. הבגידה של נתניהו בגדולי הנאמנים מסמנת את תחילת הסוף שלו בפוליטיקה".

נתניהו הגיב על ההאשמות נגדו בסרטון שהעלה לרשת. "המטרה שלי שממשלת האחדות תכלול את כל גוש הימין", אמר. "לצערי, ימינה דחו את ההצעה הנדיבה שנתתי להם – הרבה מעבר לגודלם היחסי – הצעה שדואגת להרבה מהאינטרסים בליבת הציונות הדתית. הם ביקשו 4 תפקידים בכירים על 6 חברי כנסת".

"הבקשה של ימינה היא בלתי אפשרית בכל צורה", הוסיף נתניהו. הוא ציין כי "עוד לפני כן, ימינה סירבה להמליץ עלי כמועמד להרכיב את הממשלה אצל הנשיא המדינה. זה בניגוד גמור להבטחה שנתנו לבוחריהם. אני מקווה שיתחולל פה שינוי. בכל מקרה, הציונות הדתית היא בשר מבשרנו. רוב הציונות הדתית הצביעו לליכוד, הם נמצאים בליכוד, והממשלה בראשות הליכוד תמשיך לדאוג לאינטרסים ולערכים המשותפים שלנו".

נתניהו ימשיך היום בסבב הפגישות עם שרי הליכוד, במטרה להשלים את פאזל התיקים. בנוסף למינויו של אדלשטיין לשר הבריאות, סיכם נתניהו עם השר אופיר אקוניס על מינויו לשר לענייני שיתוף פעולה אזורי. שר החוץ ישראל כץ ימונה לשר האוצר, והשר זאב אלקין צפוי להישאר במשרד להגנת הסביבה.

על פי ההערכות, שר המשפטים היוצא, אמיר אוחנה, ימונה לשר לביטחון הפנים, במקומו של גלעד ארדן שמונה לתפקיד השגריר באו"ם ובוושינגטון. שרת התרבות מירי רגב צפויה לקבל את תיק התחבורה. שר האנרגיה יובל שטייניץ נפגש אמש עם נתניהו, וקיבל הצעת שדרוג לתיק החינוך – במידה וימינה אכן תחליט שלא להצטרף לממשלה. אם שטייניץ ייענה בחיוב להצעה – ייתכן וניר ברקת יתמנה למחליפו במשרד האנרגיה. יואב גלנט יתמנה, ככל הנראה, לשר המודיעין, וציפי חוטובלי צפויה להתמנות לשרה לענייני ירושלים ומורשת. ברשימת חברי הליכוד המתמודדים על התפקידים הספורים שנותרו נמצאים גם צחי הנגבי, אבי דיכטר, גילה גמליאל, דודי אמסלם ואלי כהן.

בקרב מפלגות גוש הימין, ש"ס צפויה להחזיק בתיק הפנים, במשרד לשירותי דת ובמשרד לענייני הנגב והגליל. יהדות התורה צפויה לקבל את משרד השיכון ואת ראשות ועדת הכספים.

השיבוצים המלאים למשרות השרים בממשלה החדשה יושלמו ביממה הקרובה גם בכחול לבן. על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, גנץ – שיכהן כממלא מקומו של נתניהו וכשר הביטחון – שוקל למנות שר נוסף במשרד שיסייע לו. שר החוץ המיועד הוא גבי אשכנזי, ויו"ר הסיעה אבי ניסנקורן יעמוד בראשות משרד המשפטים. ככל הנראה, חילי טרופר יכהן כשר התרבות, ואלון שוסטר יהיה שר החקלאות. מיכאל ביטון ימונה לשר לענייני מיעוטים, או יעמוד בראשות המשרד לעניינים אסטרטגיים. פנינה תמנו שטה תמונה לשרת הקליטה, מירב כהן תכהן כשרה לשוויון חברתי, ועמר ינקלביץ' תעמוד בראשות משרד התפוצות. על משרדי התיירות והמדע מתחרים אסף זמיר, אורית פרקש ויזהר שי.

הגוש בראשות כחול לבן יחזיק גם במשרד התקשורת, כשאת התפקיד ימלא יועז הנדל מסיעת "דרך ארץ". חברו לסיעה, צבי האוזר, יעמוד בראשות ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, יכהן כשר הכלכלה, ועמיתו לסיעה, איציק שמולי, יהיה שר הרווחה.

תגיות:בני גנץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה