חדשות בארץ

נתניהו לפומפאו: "ממשלת האחדות – הזדמנות לקידום השלום והביטחון"

בפתח פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, כי ישוחח עמו על תוכנית השלום של הנשיא טראמפ: "יש עדיין עבודה לעשות, אנחנו צריכים להתקדם"

נתניהו ופומפאו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ופומפאו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי), במעון ראש הממשלה בירושלים, עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, שהגיע לביקור מדיני קצר בישראל. בפתח הפגישה, העניקו שני האישים הצהרות לתקשורת.

נתניהו פתח את דבריו בהבעת הערכה לכך, שביקורו הראשון של פומפאו בחו"ל מאז התפרצות הקורונה מתקיים בישראל: "זו עדות לחוזקה של הברית בינינו, למחויבותו של הנשיא טראמפ למדינת ישראל ולמחויבות שלך לישראל וליחסים בינינו".

"יש לנו נושאים רבים לשוחח עליהם", הוסיף נתניהו. "ראשית, המגפה. מגפת הקורונה היא אתגר עבור העולם כולו; עבור שתי מדינותינו ועבור כולם. אנחנו נדון בהידוק שיתוף הפעולה בינינו, ובשותפות שלנו במלחמה נגד נגיף הקורונה".

"הנושא השני הוא נגע אחר שמהווה אתגר לאזורנו, והוא התוקפנות והטרור הבלתי פוסקים של איראן. אני רוצה להביע את הערכתי לעמדה הנחושה שהנשיא, אתה והממשל כולו נקטתם. ראשית, כשפרשתם מההסכם המסוכן עם איראן; שנית, כשפגעתם ישירות במוחות שמאחורי הטרור האיראני; ושלישית, כשהתמדתם באמברגו נגד איראן, שלא חדלה לרגע מתוכניותיה ופעולותיה התוקפניות נגד אמריקנים, ישראלים וכל תושבי האזור. אני מבקש להביע את הערכתי על כך ולדון בדרכים להמשיך, במסגרת השותפות בינינו, להתמודד מול התוקפנות של איראן ולבלום אותה במזרח התיכון, בסוריה ובכל מקום".

נתניהו ציין, כי הקמת ממשלת האחדות בישראל מהווה "הזדמנות לקדם שלום וביטחון על בסיס ההבנות שאליהן הגענו עם הנשיא טראמפ בביקורי האחרון בוושינגטון בחודש ינואר". לדבריו, "כל אלה הם מהווים אתגרים גדולים והזדמנויות אדירות. אנו נוכל להתמודד איתם ולמצות אותם בזכות הקשר העוצמתי שמייחד את הברית בין ישראל לארצות הברית. ישנו קשר בלתי מעורער של ערכים ואינטרסים, ששומר על הברית הזאת ומאפשר לה להמשיך לצמוח. הברית בינינו מעולם לא הייתה חזקה יותר".

פומפאו פתח את דבריו בהבעת תנחומים על נפילתו של לוחם צה"ל, עמית בן יגאל הי"ד: "אנשים בכל האזור יודעים שלישראל יש זכות להגן על עצמה, ואמריקה תמשיך לתמוך בכם במאמץ זה".

"יש לנו הזדמנות לשוחח על נושאים רבים", המשיך הבכיר האמריקני. בהתייחסו למשבר הקורונה, הוא הביע הערכה לשיתוף הפעולה של ישראל, ושיגר עקיצה מרוזמת לעבר סין, אותה מאשים הממשל האמריקני בהסתרת מידע בנוגע לאחריותה להתפשטות הנגיף: "אתם שותף נהדר, אתם חולקים מידע, לא כמו מדינות אחרות. נדבר גם על מדינות אלו".

"תהיה לנו הזדמנות לדבר על החזון לשלום", הצהיר פומפאו. "עברו כמה חודשים מאז שהגעת לוושינגטון, כשהנשיא טראמפ הכריז על החזון שלו לשלום. יש עדיין עבודה לעשות, אנחנו צריכים להתקדם, ואני מצפה לכך". פומפאו לא התייחס במפורש לסוגיית החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון – אך זו עומדת על הפרק, כחלק מקידומה של "עסקת המאה" האמריקנית. על פי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, החל מ- 1 ביולי נתניהו יוכל לקדם חקיקה בנושא.

"דיברת בכנות על איראן, כפי שאתה עושה תמיד", אמר פומפאו לנתניהו. "הנשיא טראמפ עושה אותו דבר. המדיניות שלנו נושאת פירות, ונמשיך בה. גם בנושא זה, יש עוד הרבה עבודה. גם במהלך ההתמודדות עם מגפת הקורונה, האיראנים משתמשים במשאבי המשטר כדי להפיץ טרור ברחבי העולם".

במהלך ביקורו הקצר, ייפגש פומפאו עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עם שר החוץ המיועד, גבי אשכנזי, ועם ראש המוסד יוסי כהן. משגרירות ארצות הברית בישראל נמסר, כי השגריר דיוויד פרידמן לא ישתתף בפגישתם של נתניהו ופומפאו, וזאת לאחר שחווה תסמינים נשימתיים. הוא עבר בדיקה לאבחון קורונה והתוצאה יצאה שלילית, אך הצוות הרפואי של מחלקת המדינה המליץ שפרידמן לא ישהה בקרבתו של פומפאו, מטעמי זהירות.

תגיות:מייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה