חדשות בארץ

פומפאו נחת בישראל; ייפגש עם נתניהו, גנץ וראש המוסד

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הגיע לביקור מדיני קצר בישראל, במהלכו ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. על סדר היום של הביקור – המאבק בנגיף הקורונה, המאמצים לבלימת ההשפעה האיראנית במזרח התיכון, והחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון

פומפאו בנתב"ג, הבוקר (צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב בישראל)פומפאו בנתב"ג, הבוקר (צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב בישראל)
אא

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, נחת הבוקר (רביעי) בישראל לביקור מדיני קצר. זו יציאתו הראשונה של פומפאו מחוץ לארצות הברית מאז התפרצות נגיף הקורונה.

פומפאו יפתח את ביקורו בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במעון ראש הממשלה בירושלים. בפתח הפגישה, ימסרו שני האישים הצהרה לתקשורת. הבכיר האמריקני ייפגש גם עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עם שר החוץ המיועד, גבי אשכנזי, ועם ראש המוסד יוסי כהן.

משגרירות ארצות הברית בישראל נמסר, כי השגריר דיוויד פרידמן לא ישתתף בפגישתם של נתניהו ופומפאו, וזאת לאחר שחווה תסמינים נשימתיים. הוא עבר בדיקה לאבחון קורונה והתוצאה יצאה שלילית, אך הצוות הרפואי של מחלקת המדינה המליץ שפרידמן לא ישהה בקרבתו של פומפאו, מטעמי זהירות.

לקראת הביקור, נמסר ממחלקת המדינה כי בפגישותיו בארץ ידון פומפאו במאבק המשותף בנגיף הקורונה, וכן במאמצים של ארצות הברית וישראל לבלום את ההשפעה האיראנית במזרח התיכון, בפרט בכל הנוגע לנוכחותה בסוריה. על הפרק עומדת גם סוגיית החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון – כחלק מקידומה של "עסקת המאה" האמריקנית. על פי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, החל מ- 1 ביולי נתניהו יוכל לקדם חקיקה בנושא, בכפוף להתייעצות עם גנץ אך ללא זכות וטו של כחול לבן.

בחודש שעבר הבהיר פומפאו, כי החלת הריבונות הינה "החלטה שישראל תצטרך לקבל". בריאיון שפורסם בסוף השבוע ב"ישראל היום", אמר השגריר פרידמן כי הממשל נערך להכיר, כבר בשבועות הקרובים, בריבונות ישראלית על הבקעה ועל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון.

תגיות:מייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה