חדשות בארץ

לקראת השבעת הממשלה: גנץ התפטר מתפקיד יו"ר הכנסת, לוין ימונה במקומו

יו"ר הכנסת בני גנץ התפטר מתפקידו, לקראת השבעת הממשלה החדשה. סיעת הליכוד אישרה פה אחד את מינויו לתפקיד של יריב לוין, שהתפטר מתפקידו כשר התיירות. נתניהו וגנץ ימשיכו בפגישות עם חברי מפלגותיהם, על מנת להשלים את שיבוצי התיקים

נתניהו וגנץ בחתימת ההסכם הקואליציונינתניהו וגנץ בחתימת ההסכם הקואליציוני
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התפטר אמש (רביעי) מתפקידו כיו"ר הכנסת, וזאת לקראת השבעתה הצפויה מחר של הממשלה החדשה. במקביל, שר התיירות יריב לוין התפטר מתפקידו, כדי לאפשר את בחירתו למחליפו של גנץ.

סיעת הליכוד אישרה פה אחד את מינויו של לוין ליו"ר הכנסת, וכמקובל תובא ההחלטה לאישור הכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה, כי "השר לוין עשה עבודה מצוינת כשר התיירות ולמען הקמת הממשלה והרכבת הקואליציה, ואני מודה לו מעומק ליבי על הנאמנות והשותפות לאורך שנים, למען מדינת ישראל ולטובת הליכוד. אני משוכנע שהשר יריב לוין יעשה עבודה מצוינת בתפקידו החדש".

לוין אמר: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו מעומק הלב על האמון הרב שנתן בי, עם בחירתו בי כמועמדו לתפקיד יו"ר הכנסת. תודתי נתונה גם לחבריי לסיעת הליכוד בכנסת, אשר בחרו בי כמועמד הסיעה לתפקיד. זו תהיה עבורי זכות גדולה לכהן כיו"ר הכנסת ולעמוד בראש הרשות המחוקקת, לפעול לחיזוק מעמדה של הכנסת, ולעשות שליחות חשובה זו כשלנגד עיניי טובת מדינת ישראל, כלל אזרחי ישראל וארץ ישראל".

פאזל התיקים בממשלת הרוטציה הולך ונסגר בהדרגה, לאחר שאתמול נענה יו"ר הכנסת לשעבר, יולי אדלשטיין, להצעתו של נתניהו לכהן כשר הבריאות. בהודעה משותפת שהוציאו השניים, אמר אדלשטיין:  "לאחר ששירתתי את אזרחי ישראל במשך 7 שנים בתפקיד יו"ר הכנסת, בחרתי להיענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל, והוא מאבק בקורונה והתאמת מערכת הבריאות בישראל לאתגרים החדשים".

נתניהו הודה לאדלשטיין על שנעתר לבקשתו, ו"בחר בתיק בכיר וראשון במעלה המהווה אתגר מרכזי למדינת ישראל, במיוחד בעת הזאת. בנוסף לתפקידו המיניסטריאלי, ישמש אדלשטיין כחבר בקבינט המדיני-בטחוני וכמ"מ יו"ר קבינט הקורונה. אני מודה לח"כ אדלשטיין, ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו".

מינויים צפויים נוספים הינם של שר המשפטים היוצא, אמיר אוחנה, לתפקיד השר לביטחון הפנים, במקומו של גלעד ארדן שמונה לתפקיד השגריר באו"ם ובוושינגטון. שרת התרבות מירי רגב תעבור למשרד התחבורה. שר החוץ ישראל כץ ימונה לתפקיד שר האוצר, וזאב אלקין יישאר במשרד להגנת הסביבה. שר האנרגיה יובל שטייניץ נפגש אמש עם נתניהו, וקיבל הצעת שדרוג לתיק החינוך – במידה וימינה אכן תחליט שלא להצטרף לממשלה. במידה ושטייניץ ייענה בחיוב להצעה – ניר ברקת צפוי להתמנות למחליפו במשרד האנרגיה.

בנוסף, נתניהו סיכם עם אופיר אקוניס על מינויו לשר לענייני שיתוף פעולה אזורי. יואב גלנט יתמנה, ככל הנראה, לשר המודיעין, וציפי חוטובלי צפויה להתמנות לשרה לענייני ירושלים ומורשת.

בקרב מפלגות גוש הימין, ש"ס צפויה להחזיק בתיק הפנים, במשרד לשירותי דת ובמשרד לענייני הנגב והגליל. יהדות התורה צפויה לקבל את משרד השיכון ואת ראשות ועדת הכספים.

 

גוש כחול לבן

גם בכחול לבן נשלמת בהדרגה תמונת השרים. גנץ, שיושבע יחד עם נתניהו וישמש בחציה הראשון של הקדנציה כממלא מקומו, יכהן גם כשר הביטחון. גבי אשכנזי יהיה שר החוץ, ויו"ר הסיעה אבי ניסנקורן יעמוד בראשות משרד המשפטים.

על פי המסתמן, חילי טרופר צפוי להתמנות לשר התרבות. אלון שוסטר יהיה שר החקלאות, ומיכאל ביטון ימונה ככל הנראה לשר לענייני מיעוטים, או יעמוד בראשות המשרד לעניינים אסטרטגיים. פנינה תמנו שטה תמונה לשרת הקליטה, מירב כהן תכהן כשרה לשוויון חברתי, ועמר ינקלביץ' תעמוד בראשות משרד התפוצות. על משרדי התיירות והמדע מתחרים אסף זמיר, אורית פרקש ויזהר שי.

הגוש בראשות כחול לבן יחזיק גם במשרד התקשורת, כשאת התפקיד ימלא יועז הנדל מסיעת "דרך ארץ". חברו לסיעה, צבי האוזר, יעמוד בראשות ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, יכהן כשר הכלכלה, ועמיתו לסיעה, איציק שמולי, יהיה שר הרווחה.

תגיות:בני גנץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה