חדשות בארץ

אדלשטיין קיבל את הצעת נתניהו – יכהן כשר הבריאות

יו"ר הכנסת לשעבר, יולי אדלשטיין, נענה להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויכהן כשר הבריאות. בנוסף, הוא יכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני וכמ"מ יו"ר קבינט הקורונה. בימינה הגיבו בזעם על המינוי: "נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה"

אדלשטיין ונתניהו (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)אדלשטיין ונתניהו (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:49)

יו"ר הכנסת לשעבר, יולי אדלשטיין, נענה להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויכהן כשר הבריאות בממשלה הבאה. בהודעה משותפת שהוציאו השניים, אמר אדלשטיין:  "לאחר ששירתתי את אזרחי ישראל במשך 7 שנים בתפקיד יו"ר הכנסת, בחרתי להיענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל, והוא מאבק בקורונה והתאמת מערכת הבריאות בישראל לאתגרים החדשים".

נתניהו אמר: "אני שמח לבשר הערב כי יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, נענה לאתגר, ובין מספר תיקים בכירים שנמצאים בידי הליכוד הוא בחר את תיק הבריאות".

"אני מודה לאדלשטיין שנעתר לבקשתי, ובחר בתיק בכיר וראשון במעלה המהווה אתגר מרכזי למדינת ישראל, במיוחד בעת הזאת",  הוסיף נתניהו. "בנוסף לתפקידו המיניסטריאלי, ישמש אדלשטיין כחבר בקבינט המדיני-בטחוני וכמ"מ יו"ר קבינט הקורונה. אני מודה לח"כ אדלשטיין, ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו".

בימינה הגיבו בזעם על הודעת המינוי של אדלשטיין לשר הבריאות – תפקיד אותו ביקש למלא שר הביטחון היוצא, נפתלי בנט. "נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה", אמר גורם במפלגה הימנית-דתית. "הוא חיפש את הדרך המושלמת להשפיל את ימינה ואת כל ציבור בוחריה, והצליח בכך. אדלשטיין לא דרש בכלל את תיק הבריאות, בנט כן, וזה הגיע לימינה לאור תפקודו במשבר הקורונה. זה מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית. הבגידה של נתניהו בגדולי הנאמנים מסמנת את תחילת הסוף שלו בפוליטיקה". ההודעה החריפה באה לאחר סדרת הטחת האשמות הדדיות בין ימינה והליכוד, בעקבות הפיצוץ במשא ומתן בין שתי המפלגות.  

מנגד, שר הבריאות היוצא, יעקב ליצמן, בירך את אדלשטיין על הסכמתו לתפקיד: "מהיכרותי הקרובה ברור לי שח”כ יולי אדלשטיין, כאדם ראוי וערכי, מתאים ביותר לתפקיד המאתגר והחשוב. אני בטוח שכשר הבריאות יוכל להמשיך להוביל את מערכת הבריאות בהתמודדות מול נגיף הקורונה ושאר האתגרים העומדים לפתחנו, בעזרת השם. אני מתכוון לקיים הליך חפיפה מסודר עם שר הבריאות הבא כבר בימים הקרובים. בהצלחה, יולי".

מוקדם יותר היום, הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, על פרישתו מתפקידו. "הודעתי היום לראש הממשלה ולשר הבריאות על רצוני לפרוש מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות", מסר בהודעה שפרסם. "אני גאה בשנותיי כמנכ"ל, ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני אשאר את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת, ומאחל הצלחה לשר/ה ולמנכ"ל/ית הבאים".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע אתמול לנתניהו על הסכמתו להתמנות לשגריר ישראל באו"ם. "זו הייתה בשבילי החלטה מאוד קשה", אמר הבוקר בריאיון לכאן ב'. "אני מקדיש את חיי בשירות הציבור. תמיד חלמתי להיאבק על צדקתה של ישראל בעולם, וכשזה הוצע לי כעת והעיתוי מתאים מבחינתי, ויחד עם הייצוג מול הממשל האמריקני – הרגשתי זכות גדולה להגיד כן להצעה". על פי הסיכום עם ראש הממשלה, לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחודש נובמבר, יכהן ארדן במקביל כשגריר בוושינגטון. בהתאם להסכם הקואליציוני, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יהיה רשאי למנות מועמד מטעמו לשגריר בוושינגטון לאחר הרוטציה בראשות הממשלה עם נתניהו.

תגיות:יולי אדלשטייןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה