חדשות יהדות

400 איש ליוו את ניצולת השואה הערירית בדרכה האחרונה; "נקרא קדיש לעילוי נשמתה"

מרגש: בעקבות פוסט שקרא לציבור להשלים מניין - למעלה מ-400 איש ליוו את ניצולת השואה הערירית חיה גרטמן ז"ל בדרכה האחרונה. רבים מהמשתתפים אף קיבלו על עצמם לומר 'קדיש' וללמוד תורה במשך שנה שלמה, לעילוי נשמתה. מי כעמך ישראל

אא

קידוש שם שמיים אמיתי אירע שלשום (א') בזכות אנשים טובים באמצע הדרך: חיה גרטמן היא ניצולת שואה ערירית שנפטרה לבית עולמה, והיא בת 92. משפחתה של שרית כהן-טולידנו (34), שגרה בשכנות לגרטמן - 'אימצה' אותה כבת בית. אמה נהגה להזמינה לחגים ושבתות, ולשמחה ככל שניתן בכדי להמתיק במשהו את הסבל הנורא שידעה גרטמן באושוויץ. לדברי כהן-טולדנו, היא מכירה את גרטמן למן היום שנולדה, ונהגה לכנות אותה בשם 'סבתא חיה'.

כשנפטרה גרטמן, אמה של כהן-טולידנו הייתה בין הראשונות לדעת על כך, כשנתבקשה להגיע לבית החולים לצורך זיהוי הגופה. לקראת ההלוויה, פרסמה שרית ברשתות החברתיות – הודעות הקוראות לציבור הרחב להגיע להלווייתה של גרטמן, ולחלוק לה כבוד אחרון.

צילום: סטודיו רד קאמרה red cameraצילום: סטודיו רד קאמרה red camera

והתוצאה? מרגשת למדי: מעל 400 איש הגיעו ללוות את גרטמן בדרכה האחרונה - חלקם אף לקחו על עצמם ללמוד תורה ולהתמיד באמירת ה'קדיש' לזכותה, במשך שנה שלמה. "אחרי זיהוי הגופה, היה לנו חשש מידי שלא יהיו אנשים להגיד עליה את ה'קדיש'", אמרה שרית בהתרגשות, "ההודעה שהוצאנו בעזרתה של נערה בשם ענבר סימן-טוב, שינתה את הכל. זה לא יאומן כמה אנשים הגיעו. אני לא יודעת איך להגיד להם תודה, ורוצה לנצל את הבמה הזו כדי למסור שוב ושוב תודה רבה לכל מי שהגיע. אתם לא יודעים כמה זה הגיע לה". 

תגיות:חסדלוויהעם ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה