חדשות בארץ

פצצה מתקתקת בבטן: לא תאמינו מה מצאו הרופאים בבטנו של התינוק

"זה פשוט נס", אמר הרופא, לאחר שראה בצילום הריאות כי בבטנו של הפעוט נמצאים... 32 חרוזי מגנט

  • י"ח אייר התש"פ
(צילום: דוברות הדסה)(צילום: דוברות הדסה)
אא

הפעוט הובא על ידי אמו לחדר מיון ילדים עם חום גבוה וחוסר תיאבון. הרופא שהציל את חייו: "הוא הסתובב עם פצצה מתקתקת בבטן".

פעוט בן שנה וחצי הובא על ידי אמו לחדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם, בשל חום גבוה וחוסר תאבון.

צוות חדר המיון ערך בדיקות מקיפות, ביניהן בדיקה לזיהוי קורונה וצילום ריאות. כאשר התבוננו הרופאים בצילום הריאות הם נדהמו: עשרות חרוזי מגנט שנמצאים בבטנו של הפעוט.

ד"ר זאב דוידוביץ', רופא בכיר בגסטרו ילדים בהדסה, נקרא בדחיפות אל בית החולים כדי להוציא את המגנטים מבטנו של הפעוט. מימד הזמן חשוב ביותר במקרים כאלו, מאחר שכל רגע שהם בתוכו הם עלולים לנקב את המעי ולסכן את חייו. מבטנו של הפעוט הוצאו 32 כדורי מגנט!

"זו לא הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בתינוקות, פעוטות ואפילו ילדים בוגרים שבלעו את משחק חרוזי המגנטים, אך מעולם לא נתקלנו בכמות כזו של כדורים בתוך גופו ילד ", אמר הד"ר והסביר כי "החשש העיקרי מבליעה של מגנט מכל סוג, הוא היכולת שלו לעשות חור במעי ולגרום לדימום שיכול להסתבך. התכונה של המגנט היא להימשך למתכות כך שאפילו רוכסן עלול להוות בעיה מאוד גדולה. התינוק הסתובב עם פצצה מתקתקת בבטן".

"כשראיתי את הצילום של התינוק אני מוכרח להודות שזה היה מחזה לא שגרתי והעובדה שהוא הגיע רק בגלל חום וחוסר תאבון ולא במצב קשה בהרבה, זה היה פשוט מזל. הוסבר למשפחתו שעלינו להכניסו במהירות לחדר ניתוח בהול, על מנת להוציא את המגנטים בהליך אנדוסקופי לפני שיגרם לו נזק רב", הוסיף הרופא, ושיתף כיצד התנהל הניתוח: "בחדר הניתוח נכנסתי עם מלקחיים ומשכתי את המגנטים תוך זהירות רבה על מנת לא לגרום נזק למעי וביצענו צילום תוך כדי התהליך על מנת לראות שאין יותר מגנטים שמסתובבים לו בקיבה. בתוך הבטן המגנטים לא מאבדים מהכוח משיכה שלהם ותמיד יש חשש שהם ינסו להיצמד בדרך אחרת וינקבו את המעי.

"לתדהמתנו הוצאנו מבטנו של הילד 32 כדורי מגנט. זה פשוט נס שהוא לא הסתבך עד לאותו הרגע, זה היה עניין של זמן. על הקצה", תיאר ד"ר דוידוביץ'.

האם סיפרה כי "בימים שקדמו לאותו יום שמתי לב שהתיאבון שלו פחת, אך כשהתחיל לעלות לו חום שלא ירד הבנתי שמשהו לא כשורה. חשבתי שיש קשר לנגיף הקורונה, וניגשנו לחדר המיון. הצוות המדהים בהדסה ערך לו בדיקות רבות, ולאחר מכן הסבירו לי שראו לו בבטן חרוזים של מגנטים – אבל באמת המון חרוזים כאלה.

"הם מיד הרגיעו אותי ואמרו שזו לא פעם ראשונה שהם נתקלים בדבר כזה אבל שיש לטפל במצב במהירות. שבוע וחצי לפני הגעתנו למיון באמת ראיתי אותו בחדר של האח הגדול שלו מכניס כמה חרוזי מגנט לפה, מיד רצתי והוצאתי לו חמישה מגנטים, חשבתי שבזה נגמר הסיפור והסתבר לי שממש לא", הוסיפה האם.

"ברגע שראיתי את הצילום והסבירו לי מה אני רואה - הייתי המומה. התחושה הייתה איומה. למזלי, הצוות היה מקסים, הכל התנהל ברוגע ובלי שיפוטיות", אמרה האם. "הרגשתי מאוד רע עם עצמי, לא הבנתי איך פספסתי את זה, אנחנו בית שמקפיד מאוד על זהירות. אני רוצה להדגיש שהמשחק הזה הוא ממש סכנה, בטח כשהבנתי שהבן שלי הוא לא המקרה הראשון".

'אני מודה לצוותים בחדר המיון, לד"ר דוידוביץ' המדהים שהגיע במהירות, ולצוותים במחלקת ילדים שבתוך כל עומסי העבודה, נתנו לי ולבעלי להרגיש הכי טוב שאפשר", אמרה האם בסיום דבריה.

תגיות:נסתינוקסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה