חדשות בארץ

רשמית: הממשלה החדשה תושבע ביום חמישי

יו"ר הכנסת בני גנץ הודיע, כי הממשלה תושבע ביום חמישי בשעה 13:00. ההשבעה, שאמורה הייתה להיערך ביום רביעי, נדחתה בשל ביקורו המתוכנן בישראל של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. ראש הממשלה נתניהו ימשיך בסבב הפגישות עם חברי הליכוד

נתניהו וגנץ בחתימת ההסכם הקואליציונינתניהו וגנץ בחתימת ההסכם הקואליציוני
אא

(עודכן: 13:37)

יו"ר כחול לבן, בני גנץ – בתוקף תפקידו כיו"ר הכנסת – הודיע בצהריים (שני) כי השבעת הממשלה החדשה תתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 13:00. ההשבעה הייתה אמורה להיערך ביום רביעי, אולם נדחתה בשל ביקורו המתוכנן בישראל של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, ופגישתו הצפויה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הודעתו של גנץ נמסרה להנהלת הכנסת, ובמקביל הוא הנחה את יו"ר הוועדה המסדרת לכנס את הוועדה ולקבוע את נהלי הדיון בהתאם.

בתוך כך, בליכוד תקפו היום את ימינה, על רקע הודעתה אתמול כי בכוונתה ללכת לאופוזיציה. השר זאב אלקין הביע צער על החלטתה של המפלגה הימנית-דתית. "הייתי רוצה לראות ימין כמה שיותר חזק בתוך הממשלה הזאת, גם כך יש בה מרכיבים של מרכז-שמאל", אמר בריאיון לרדיו 103fm. "אני חושב שזה רע להם, רע לציבור הציוני-דתי ורע למדינה. ברור שהוויכוח הזה הוא על תפקידים, אין פה שום דבר אידאולוגי".

"אני חושב שההצעה שימינה קיבלו הייתה הצעה מאוד רצינית", הוסיף אלקין. "תיק החינוך הוא אולי השני בחשיבותו אחרי תיק האוצר, מאלו שנשארו בגוש הימין, ולכן אין להם על מה להלין. המפד"ל, עם 12 מנדטים, נאבקה תמיד על תיק החינוך. פה, עם 6 מנדטים, הם קיבלו גם הצעה מכובדת לוועדות בכנסת".

סגן שר הביטחון, אבי דיכטר, אמר כי "בעיה פנימית" בימינה היא שהובילה למבוי הסתום במשא ומתן עמה. "הכול עניין של תיקים", תקף בריאיון ל- ynet, "אני לא רוצה לנתח את המבנה שלהם, אבל יש שם ארבעה שרים בהווה ובעבר שמתעקשים להיות שרים. לא יהיו להם ארבעה שרים בממשלה הבאה, כולם מבינים את זה".

נתניהו צפוי להמשיך היום בסבב השיחות עם חברי הליכוד, לקראת קבלת ההחלטות הסופיות על חלוקת התיקים. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שהיה הראשון להיפגש עמו אתמול, קיבל הצעות לתיקי התחבורה והחינוך, או לחילופין לכהן כשגריר בכיר – באו"ם או בוושינגטון. לחבר הכנסת יולי אדלשטיין, שנפגש עם נתניהו לאחר מכן, הוצע לעמוד בראשות משרד החינוך. ההצעות לשני בכירי הליכוד הותנו בכך, שימינה אכן תממש את החלטתה ותישאר באופוזיציה. אדלשטיין מצדו הבהיר, כי הוא מעוניין אך ורק לחזור לתפקיד יו"ר הכנסת – אחרת יכהן כחבר כנסת בלבד.

תגיות:בני גנץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה