חדשות בארץ

כתב אישום נגד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בכפר סבא

מכתב האישום עולה כי המחבל, תושב טול כרם, וידא כי האישה בת ה- 62 אותה דקר הינה יהודייה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים

זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
אא

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד המחבל, שביצע את פיגוע הדקירה בכפר סבא במהלך יום הזיכרון לחללי צה"ל. בפיגוע נפצעה אישה בת 62.

המחבל – מוחמד רישה, תושב טול כרם בן 20 – מואשם בניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור. מכתב האישום עולה, כי ב- 28 באפריל הוא נכנס לשטח מדינת ישראל ללא היתר שהייה, במטרה לבצע פיגוע דקירה. לאחר שנכנס לישראל, הוא עלה על אוטובוס וירד בתחנה הסמוכה למתחם G בכפר סבא. הוא ניהל שיחה קצרה עם האישה, כדי לוודא שמדובר ביהודייה, ולאחר מכן דקר אותה – כשהיא בגבה אליו – דקירות רבות בגופה. גם לאחר שנשברה ידית האחיזה של הסכין, הוא המשיך לדקור אותה באמצעות להב הסכין שנותר בידו.

בשארית כוחותיה, האישה נמלטה מהמחבל תוך שהיא זועקת לעזרה. אזרח העובד כמאבטח, שעבר במקום עם רכבו, זיהה את המחבל שרדף אחרי האישה. הוא עצר את המכונית, שלף את נשקו, ירה לעבר המחבל 2 יריות ונטרלו. המחבל הועבר במצב בינוני לבית החולים שיבא בתל השומר.

מצבה של הפצועה הוגדר בתחילה בינוני עד קשה. חובש רפואת חרום במד"א, אלעזר חבאני, סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו אישה כבת 62 בהכרה מלאה. היא שכבה על הכביש, ביצענו בדיקה ראשונית והבחנו במספר פציעות מדממות. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים, שכלל עצירת דימום, ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים תוך המשך טיפול ודיווח לרופאים שימתינו לנו".

לאחר הגעתה לבית החולים, הוכנסה הפצועה לחדר ניתוח לטיפול בפצעי הדקירה, לעצירת הדימומים ולתפירה. בסיום הניתוח, היא הועברה להשגחה ביחידת טיפול נמרץ. למחרת עדכנו בבית החולים, כי בעקבות שיפור שחל במצבה הועברה האישה למחלקה כירורגית.

עורכת הדין הילה צור, שהגישה את כתב האישום, ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של המחבל עד תום ההליכים: "קיים יסוד סביר לחשש כי שחרורו יסכן את ביטחון הציבור. משנה חומרה נמצא בעובדה כי המשיב, שוהה בלתי חוקי, עשה כל שלאל ידו במטרה להוציא את מעשה הטרור אל הפועל והפגין קור רוח קיצוני במעשיו, כשהוא מתכנן את מעשה הטרור על כל שלביו ופרטיו. בחירתו הקרה את קורבנו, אשר נבחרה אך בשל היותה יהודייה, דבקותו בהמשך ביצוע מעשה הטרור, אף שהוא עצמו נחבל בידו נוכח שבירת ידית האחיזה של הסכין, מעידים כולם יחד על נחישותו ומסוכנותו".

תגיות:דקירהפיגועכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה