חדשות בארץ

יש הסכם: סייעות הגנים בכל הארץ יעבדו כרגיל בל"ג בעומר

על פי ההסכמות, אליהן הגיעו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל עם ראשי מרכז השלטון המקומי, הסייעות לא ייצאו ביום שלישי ליום חופש כפי שמקובל בכל שנה, ובמקום יום עבודה זה הן יזוכו ביום חופש חלופי

פתיחת גני הילדים, היום (צילום: פלאש 90)פתיחת גני הילדים, היום (צילום: פלאש 90)
אא

ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי סיכמו הערב (ראשון) כי סייעות הגנים בכל הארץ יעבדו כרגיל בל"ג בעומר. על פי ההסכמות, אליהן הגיעו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל עם ראשי מרכז השלטון המקומי, הסייעות לא ייצאו ביום שלישי ליום חופש כפי שמקובל בכל שנה, ובמקום יום עבודה זה הן יזוכו ביום חופש חלופי.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, בירך על המתווה. "העובדות ניאותו לתרום למאמץ ויעבדו בל"ג בעומר לטובת הילדים והוריהם ולמען המשך החזרתו של המשק לשגרה". בהסתדרות הדגישו כי על אף ההסכם, הפעלת הגנים ופתיחתם יהיו בכפוף להנחיות משרד הבריאות ובאחריותן של הרשויות המקומיות.

הנהגת ההורים בוועד הגנים הארצי קראה בסוף השבוע האחרון לבטל את יום החופש לגננות בל"ג בעומר, כי "זה הזמן שכל מי שאמר שהוא מתחת לאלונקה – יממש זאת". הם אף יצאו למחאה נגד מתווה החזרה ללימודים תחת הכותרת: "אל תשרפו לנו עוד יום".

סאגת הלימודים בל"ג בעומר החלה בימים האחרונים, עם הודעת הסתדרות המורים על קיום יום לימודים בל"ג בעומר בשל המצב המיוחד. בהתאם להסכם הקיבוצי של המגזר הציבורי נחשב ל"ג בעומר כיום בחירה, וההסכם שהושג מאפשר לסייעות לעבוד בתשלום אם יבחרו בכך.

ביום שישי הציעה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, למנהלות גני הילדים להתנדב להפעיל את הגנים אם ירצו בכך, אולם כעבור שעות ספורות היא חזרה בה בעקבות זעמן של הגננות. בן דויד אמרה הבוקר באולפן ynet כי "אין התנדבות בל"ג בעומר, זה יום חופש כפי שנקבע בהסכם". מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד תקף אותה ואמר כי היא "עושה עוול למורים, גננות, הורים ותלמידים".

בצל פתיחת גני הילדים הבוקר, במשרד החינוך הודיעו כי נרשמה נוכחות בשיעור של 60%. לפי הודעת המשרד, כ-22,000 מנהלי גנים, ועוד כ-22,000 סייעות, קיבלו את קבוצות א' של כ- 250,000 ילדי הגנים, איתם עבדו במרחבים החדשים שהוקצו, כשבכל מרחב 9 ילדים לכל היותר. לאורך היום נרשמה נוכחות גבוהה בגנים הממלכתיים ואילו בגנים בחברה הערבית והחברה החרדית נרשם שיעור נמוך יותר.

במשרד החינוך הוסיפו כי עד עתה יותר ממיליון תלמידים הותרו להגיע בשערי בתי הספר והגנים. "המשרד ימשיך לגבש עם המטה והמחוזות עבודה מקיפה כדי להיערך לכל אחד מהשלבים הבאים, ובכלל זה גיבוש המענים שיש לתת לתלמידים בכיתות ד'-י'", נמסר.

תגיות:גני ילדיםל"ג בעומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה