חדשות בארץ

אדלשטיין לנתניהו: דרוש מכחול לבן להסיר את הווטו על מינויי ליו"ר הכנסת

אדלשטיין, מספר 2 בליכוד, הבהיר בעבר באמצעות מקורביו כי אם לא יוחזר לכיסאו כיו"ר הכנסת, יסרב להיכנס לממשלה ויכהן כחבר כנסת זוטר מספסליה האחוריים של המליאה, בצעד שנועד לאתגר את שלטון נתניהו בליכוד

אדלשטיין וגנץ, בינואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)אדלשטיין וגנץ, בינואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת יולי אדלשטיין ביקש היום (ראשון) מראש הממשלה בנימין נתניהו לדרוש מכחול לבן להסיר את הווטו על מינויו ליו"ר הכנסת, זאת במסגרת פגישה שערכו השניים, שהסתיימה ללא תוצאות. אדלשטיין, מספר 2 בליכוד, הבהיר בעבר באמצעות מקורביו כי אם לא יוחזר לכיסאו כיו"ר הכנסת, יסרב להיכנס לממשלה ויכהן כחבר כנסת זוטר מספסליה האחוריים של המליאה, בצעד שנועד לאתגר את שלטון נתניהו בליכוד.

נתניהו, כמו גם יו"ר כחול לבן בני גנץ, מקיים מרתון פגישות עם חברי מפלגתו, לאחר שהשניים סיכמו על השבעת הממשלה ה-35 ביום רביעי. לפי שעה, השיחות סביב חלוקת התיקים בין הליכוד וכחול לבן עודן נמשכות, כאשר בכחול לבן לוחצים על גנץ שלא לסגת מהדרישה לקבל לידיהם את תיק הבריאות.

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בליכוד מכהנים כיום כ-15 חברים, מלבד משה כחלון שהצטרף ממפלגת כולנו, ושלושה ח"כים בכירים שלא נושאים באף תפקיד: יולי אדלשטיין, ניר ברקת וגדעון סער. בהנחה שמפלגת ימינה לא תממש את הודעתה ותקבל שני תיקים, ואורלי לוי-אבקסיס תמונה לשרה – 15 הבכירים ייאלצו להתקצץ לתשעה תיקים בלבד בנוסף לתפקיד יו"ר הכנסת. נתניהו יוכל בהמשך למנות עוד שני שרים בלי תיק, כפי שעשה בעבר. בנוסף, נתניהו צפוי להציע לחלק מהשרים להתמנות לשגרירים באו"ם, בלונדון, בפריז ובאוסטרליה, או להציע מינוי עתידי, עם הרחבת הממשלה בעוד כמה חודשים או ברוטציה עם אחד משרי הליכוד האחרים.

בצהריים נועד נתניהו עם השר גלעד ארדן בנוגע לתפקידו בממשלה הבאה. לפי הודעת הליכוד, "הפגישה הייתה טובה והוצעו לשר מספר תפקידים". השניים סיכמו לדבר שוב בזמן הקרוב. על פי הפרסומים, לארדן, שרוצה להישאר במשרד לביטחון הפנים, הוצעו כהונה באו"ם, תיק החינוך והתחבורה, אחרי שימינה הודיעה כי תהיה חלק מהאופוזיציה ובכך הותירה את החינוך לליכוד.

נתניהו מתכוון לקחת מארדן את תיק ביטחון הפנים ולהעביר אותו לאחד משני נאמניו ההדוקים בליכוד – אמיר אוחנה או מירי רגב. אם לא יסכים לקחת את אחד משני התפקידים (בעבר הציע לו נתניהו לפחות פעמיים להתמנות לשגריר באו"ם, אך הוא סירב), יקווה לקבל את תיק הבריאות או החינוך.

תגיות:יולי אדלשטייןכחול לבןיו"ר הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה