חדשות בארץ

הממשלה תאשר: יותר לשהות בגנים ציבוריים אך לא במתקני הכושר

בין ההקלות שהובאו להצבעת השרים, מתן היתר שהייה בגנים ציבוריים למעט באזור מתקני הכושר וביטול חובת הבידוד במלוניות על השבים מחו"ל. עם זאת, השרים הביעו התנגדות לאיסור על כושר בפארקים בנימוק ש"יש שלושה נדבקים חדשים", ובמשרד הבריאות נדרשו לספק הבהרות

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

הממשלה דנה היום (ראשון) בשורת הקלות נוספות על תנועת האזרחים בעקבות משבר הקורונה. בין ההקלות שהובאו להצבעת השרים, מתן היתר שהייה בגנים ציבוריים למעט באזור מתקני הכושר. עם זאת, השרים הביעו התנגדות לאיסור על כושר בפארקים בנימוק ש"יש שלושה נדבקים חדשים", ובמשרד הבריאות נדרשו לספק הבהרות.

בנוסף, נשקלת האפשרות לבטל את חובת הבידוד במלוניות קורונה לישראלים השבים מחו"ל למשך 14 יום. על פי התוכנית שתובא לאישור השרים, על השבים מחו"ל תושת החובה להוכיח לרשויות יכולת להשלים את ימי הבידוד בבית המגורים שלהם או במקום אחר העומד לרשותם, וכן לאפשר למי שכבר שוהה במוסד בידוד מטעם המדינה להראות שהוא מסוגל לבצע את הבידוד מחוץ למלונית. לצד הקלה זו, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הציע להגביר את הפיקוח והאכיפה על החוזרים מחו"ל המבודדים בביתם, באמצעות 250 מפקחים ממשרד הפנים שיוכפפו למשטרת ישראל, ויבצעו יפעלו ביקורי בית בתעדוף מבצעי שתקבע המשטרה. סמכות הטיפול בנכנסים לנתב"ג תחולק בין משרד הביטחון, משרד הבריאות ורשות שדות התעופה, ואילו המשטרה תהיה אחראית על כל שלבי הקליטה והשינוע.

גן שעשועים בתקופת הקורונה (צילום: גילי יער, פלאש 90)גן שעשועים בתקופת הקורונה (צילום: גילי יער, פלאש 90)

בשבוע שעבר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על שורת הקלות משמעותיות במגבלות התנועה על האזרחים, שהוטלו לפני כחודש במאמץ לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. בין ההקלות החדשות, ביטול מגבלת 100 מטרים והתרת ביקורים משפחתיים מדרגה ראשונה לרבות סבא וסבתא. החל מיום חמישי ייפתחו השווקים והקניונים.

נתניהו הוסיף כי אם ההקלות לא יובילו להחמרה בתחלואה, בעוד שבועיים תצמצם הממשלה את מגבלות ההתקהלות ל-50 אנשים, ולא עד 20 כפי שנקבע עד כה. הוא אמר כי המטרה היא להביא עד ל-31 במאי להתקהלות של עד מאה אנשים ואילו ב-14 ביוני לבטל את האיסור לחלוטין. עם זאת, נתניהו הדגיש כי ההקלות יימשכו כל עוד יהיו מאה חולים חדשים ביום שאינם מתוך מוקדי ההתפרצות הקיימים, כגון חו"ל, בתי אבות או יישובים בעלי תחלואה גבוהה. התנאי השני הוא שקצב הכפלת המקרים החדשים יתרחש כל עשרה ימים. בשיא המגפה בישראל עמד שיעור ההכפלה על כל שלושה ימים, וכיום הוא עומד על 31 ימים. התנאי השלישי הוא שמספר החולים הקשים לא יעמוד על יותר מ-250.

ראש הממשלה אמר: "אנחנו מחזירים בהדרגה את הספורט ואת הפנאי. אנחנו נפרסם הנחיות מדויקות לגבי פארקים, מוזיאונים, ספריות ומתקני ספורט. הם ייפתחו בהדרגה עד אמצע יוני". לדבריו, בממשלה נשקלת האפשרות גם לפתוח את הטיסות לחו"ל מול מדינות בטוחות, אך "אנחנו רוצים לעשות את זה בזהירות ולא נסכן את אזרחי ישראל".

בראשית דבריו אמר נתניהו: "ההתמודדות שלנו עם משבר הקורונה, המשבר העולמי, מתנהלת ללא הפוגה. אנו איננו מרפים מן המאמץ להתגבר על הנגיף כי ריפיון פירושו סכנה. מתחילת המשבר השקענו מאמץ לאומי רחב היקף כדי לבלום את הקורונה והשגנו הצלחה גדולה מאוד. ב-18 במרץ היינו עם 118 נדבקים יומיים, זה הגיע עד 729 וירד מאז עם פיק של 558 ואתמול היינו עם 31".

תגיות:קורונהגני שעשועיםבידוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה