חדשות בארץ

ימינה: "הולכים לאופוזיציה"; הליכוד: "מקווים שיתעשתו"

במפלגה הימנית-דתית טענו כי "נתניהו בחר לפרק את גוש הימין" ואמרו כי "ימינה תיערך ליום שאחרי נתניהו, ותייצר מהאופוזיציה אלטרנטיבת ימין אמיתית". הליכוד: "שיגלו אחריות לאומית"

בנט (צילום: פלאש 90)בנט (צילום: פלאש 90)
אא

איום של הרגע האחרון? מפלגת ימינה הודיעה היום (ראשון), כי לא תצטרף לממשלה החדשה ותישאר באופוזיציה. "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזיציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי", נאמר בהודעת המפלגה.

3 ימים לפני השבעת ממשלת הרוטציה, האשימו בימינה כי "ההחלטה התקבלה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים למצות את המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד וראש הממשלה נתניהו, שבחר לפרק את גוש הימין ואת השותפות עם ימינה. ימינה תיערך ליום שאחרי נתניהו, שיבוא בעוד שנה וחצי, ותייצר מהאופוזיציה אלטרנטיבת ימין אמיתית".

בליכוד מסרו בתגובה: "אם ימינה הייתה מקבלת עוד תיק, זו הייתה מבחינתם ממשלת ימין? זאת הממשלה הראשונה בתולדות המדינה שתחיל ריבונות על יהודה ושומרון, ומצער שימינה לא תהיה חלק מזה רק בגלל מאבקים פנימיים בתוכה על חלוקת תיקים. אנו מקווים שימינה יתעשתו, יגלו אחריות לאומית, וייכנסו לממשלה שתוביל מהלך היסטורי בתולדות הציונות".

ימינה, שקיבלה בבחירות האחרונה 6 מנדטים – דורשת לקבל 2 מבין 3 המשרדים המשמעותיים: חינוך, בריאות ותחבורה. בליכוד, לעומת זאת, מציעים למפלגה הימנית-דתית את תיק ירושלים ומורשת, בנוסף לתיק החינוך, וכן תפקיד סגן שר. בימינה אמרו אמש, כי הליכוד הציע גם את ראשות הוועדה לפניות הציבור בכנסת, וכי "ההצעה נדחתה בנימוס". גורמים במפלגה הוסיפו וטענו כי "נתניהו בועט אותנו החוצה". בליכוד אמרו מנגד כי "ימינה קיבלה הצעה סופר-נדיבה שגדולה יותר מחלקה האלקטורלי. לצערנו, בשל מאבקים פנימיים בנושא חלוקת תיקים בין ראשי המפלגה, ימינה דוחה כל הצעה".

כזכור, חברי הכנסת של ימינה לא חתמו על הבקשה, שהוגשה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על נתניהו. יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט – שיפנה את המשרד ליו"ר כחול לבן, בני גנץ – שוחח ביום חמישי האחרון עם ראש הממשלה. על פי הודעת ימינה, הוא "שב והדגיש כי רצונה של ימינה הוא להבין מה קווי היסוד של הממשלה בשל הבעייתיות המסתמנת (משרדי המשפטים והכלכלה בידי אנשי הסתדרות ושמאל). השר ציין כי ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי, זאת לאחר שתמכה בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים. לא הושגו הסכמות".

יום קודם לכן, הודיע בנט כי פנה "באופן רשמי" לנתניהו, וביקש ממנו לקבל את תיק הבריאות ואת האחריות על הקורונה, זאת לדבריו "על מנת להקים מערך פנדמיה לאומי לקראת ההתפרצות הבאה, שעלולה להגיע בחורף הקרוב. אם נקים מערך כזה, נוכל בפעם הבאה להתמודד עם המגיפה תוך פגיעה קטנה יותר בכלכלה".

תגיות:הליכודימינהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה