חדשות בארץ

חדשות השבת: הגנים נפתחים מחר, קורונה בסביבת טראמפ

הגנים חוזרים והצהרונים חוזרים השבוע, 18 נדבקים חדשים בקורונה התגלו מאמש, שר התחבורה מבקש להימנע משימוש בתחבורה הציבורית, ודוברתו של סגן נשיא ארה"ב חלתה בקורונה. כל מה שחשוב לדעת

אא

הצהרונים חוזרים: ההורים ישלמו רק על ימי הנוכחות. מעונות היום, המשפחתונים וגני הילדים העירוניים והפרטיים ייפתחו מחר (ראשון), לראשונה מאז משבר הקורונה שהביא להשבתת מערכת החינוך. הצהרונים בגני הילדים ובכיתות א' ו-ב' צפויים לחדש את פעילותם בימים הקרובים, לאחר שמשרד החינוך, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי סיכמו אתמול על מתווה להחזרתם. המסגרות לגילאי 3 עד 6 ישובו ללמידה במסגרת רוטציה של שלושה ימים לכל קבוצה, שיחולקו מראשון עד שלישי ומרביעי עד שישי. כל אחת מהרשויות המקומיות תיערך לחידוש הפעילות בצהרונים, ותעדכן את התושבים מתי הם ישובו לפעול וכיצד נרשמים אליהם. במעונות היום, מגילאי 0 עד 3, תתקיים פעילות פיזית לאורך כל השבוע וללא חלוקה לקבוצות או לרוטציה.

פתיחת הצהרונים באה בעקבות הסכמה שההורים ישלמו רק על הימים שהילדים יהיו נוכחים בהם, כלומר, רק חצי מהשבוע בגני הילדים. את יתר הסכום תעביר המדינה למפעילי הצהרונים. לפי הודעת משרד החינוך, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי, הצהרונים יפעלו בתום יום הלימודים עד השעה 16:00, במתכונת של אותן קבוצות שבהן מתקיימת הלמידה במהלך היום, ולפי אותן ההנחיות.

18 נדבקים חדשים בקורונה התגלו מאמש, 130 החלימו. משרד הבריאות הודיע הערב (מוצ"ש) כי מספר החולים בקורונה בישראל עומד על 16,454. ביממה האחרונה אובחנו 18 חולים והחלימו 147. 79 מהחולים במצב קשה ו-64 מונשמים. מניין המתים עומד על 247, לאחר ששני חולים נוספים נפטרו. מספר הנשאים הפעילים מסתכם ב-4,831 בלבד. מנתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות עלה כי לראשונה זה יותר מחודש, ביממה זו לא נפטר אף חולה קורונה בישראל.

סמוטריץ': אל תיסעו בתחבורה הציבורית אם אתם לא חייבים. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב אתמול בחשבון הפייסבוק שלו כי המגבלות על התחבורה הציבורית יישארו עוד זמן רב. סמוטריץ' הוסיף כי משרד הבריאות מגביל את הנהגים שלא להעלות יותר מ-20 נוסעים לאוטובוס, ובעקבותיה קיים מחסור באוטובוסים ובנהגים. הוא קרא לנוסעים שלא לצרוך תחבורה ציבורית, "אלא אם אתם באמת חייבים", והוסיף כי כלל האוטובוסים הוחזרו לשימוש, זאת למרות ביקוש של 30% מלפני התפרצות הנגיף. במשרד התחבורה ביטלו קווים שבשימוש נמוך, ובוצעו שינויים במסלולים של קווים במטרה לעמוד בביקוש.

הרכבת תשוב לפעול ב-17 במאי בתנאים מגבילים, שיפורסמו בשבוע הבא. בנוסף שר התחבורה מסר כי הוא מקווה שהתחבורה הציבורית תשוב לפעול בימי שישי "בזמן הקרוב", וקרא לנוסעים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות בזמן הנסיעה.

קורונה בסביבת טראמפ. הלילה דווח בכלי התקשורת בארצות הברית כי דוברתו של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, חלתה בקורונה. זאת, אחרי שנודע כי משרתו האישי של הנשיא דונלד טראמפ חלה בנגיף, ובסביבת הנשיא חוששים להתפרצות חמורה שתביא להשבתת צמרת הממשל. גורם בכיר בבית הלבן אמר כי נערכו בדיקות לכל מי שהיה במגע עם אותה דוברת, וכל תוצאותיהן היו שליליות. בבית הלבן אמרו כי הגבירו את היקף הבדיקות ברחבי האגף המערבי, והדגישו כי הנשיא וסגנו נבדקים בעצמם באופן יום-יומי.

תגיות:דונלד טראמפקורונהגני ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה