חדשות בארץ

מנדלבליט לאלדד: תוכל לדון עם מבקר המדינה על סגירת התיק נגדי

במכתבו הבהיר מנדלבליט כי על אף "שמטבע הדברים לא ידוע מהן הטענות שבגינן ביקשת לקיים פגישה עם מבקר המדינה", ולמרות סיום תפקידו של אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה, הוא אינו רואה כל קושי בכך שיציג בפניו כל נושא שהוא סבור כי ראוי שמבקר המדינה ישקול לקיים בו בדיקה בהתאם לסמכויותיו

מנדלבליט עם השופט בדימוס טירקל (צילום: פלאש 90)מנדלבליט עם השופט בדימוס טירקל (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר הערב (רביעי) לממלא מקום פרקליט המדינה היוצא, דן אלדד, כי באפשרותו לדון עם מבקר המדינה על סגירת התיק נגדו בפרשת הרפז. זאת, יממה לאחר שאלדד החליט שלא להיפגש עם המבקר מתניהו אנגלמן, שכן כהונתו כממלא מקום הסתיימה בשבוע שעבר.

במכתבו הבהיר מנדלבליט כי על אף "שמטבע הדברים לא ידוע מהן הטענות שבגינן ביקשת לקיים פגישה עם מבקר המדינה", ולמרות סיום תפקידו של אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה, הוא אינו רואה "כל קושי בכך שתציג בפניו כל נושא שאתה סבור כי ראוי שמבקר המדינה ישקול לקיים בו בדיקה בהתאם לסמכויותיו".

בפגישה עם אנגלמן, רצה אלדד לדחוק במבקר לבדוק היבטים ציבוריים ומינהליים בפעילות פרקליטות המדינה בקשר לנסיבות סגירת התיק נגד מנדלבליט, שכיהן אז כפרקליט צבאי ראשי, בפרשת הרפז. אולם, אתמול הוא הודיע למשרד המבקר על ביטול הפגישה, שנועדה להיום. אלדד הסביר כי מאחר שבג"ץ הוציא נגדו צו ביניים המונע ממנו להמשיך לכהן בתפקידו, הרי שאם ייפגש עם המבקר הדבר עשוי להיראות כהפרת צו שיפוטי. עוד נימק אלדד במכתבו את הסיבה לביטול בבעיות נגישות לחומר על הפרשה. על פי הפרסומים, אלדד צפוי להעביר את החומרים שבידיו, שהוגדרו על ידו כ"חדשים", לפרקליט המדינה הקבוע שימונה בחודשים הקרובים.

בסביבתו של המבקר העריכו בשבוע שעבר כי הוא לא מתכוון להיענות לבקשתו של אלדד לבחון את סגירת התיק נגד היועץ, מכיוון שהנושא מוצה עד תום כבר בעת כהונת המבקרים הקודמים מיכה לינדנשטראוס ויוסף שפירא, וכן נדון בעתירות לבג"ץ.

ביום שני שב אלדד לתפקידו הקודם כמנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות. זאת, לאחר ששופט העליון מני מזוז, הוציא צו המפקיע משר המשפטים אמיר אוחנה, את סמכותו להאריך את המינוי.

תגיות:אביחי מנדלבליטדן אלדדמבקר המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה