חדשות בארץ

לראשונה מאז פרוץ הקורונה: פומפאו צפוי להיפגש בישראל עם נתניהו וגנץ

ברקע דבריו של השגריר האמריקני בירושלים כי הממשל נערך להכיר בקרוב בריבונות ישראלית על בקעת הירדן ועל היישובים היהודיים בגדה המערבית, אמר מזכיר המדינה כי "אנחנו מקווים להיות בשטח כדי לעשות את העבודה שלנו"

פומפאו בישראל, בשנה שעברה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)פומפאו בישראל, בשנה שעברה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, צפוי להגיע בשבוע הבא לביקור בזק בישראל וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן עם יו"ר כחול לבן בני גנץ – כך מסרו היום (רביעי) בכירים ישראלים המעורים בהכנות. פומפאו סירב לענות לשאלת כתבים בנושא, אך הוסיף כי "בימים הקרובים תראו הודעה". ביקורו נחשב לביקור המדיני הראשון בישראל מאז פרוץ משבר הקורונה. טרם ברורה מטרת הנסיעה, ובמחלקת המדינה הבהירו כי "אין לנו מה להודיע כרגע לגבי נסיעות של שר החוץ פומפאו",

ברקע דבריו של השגריר האמריקני בירושלים, דיוויד פרידמן, כי הממשל נערך להכיר, כבר בשבועות הקרובים, בריבונות ישראלית על בקעת הירדן ועל היישובים היהודיים בגדה המערבית, אמר פומפאו כי "אנחנו מקווים להיות בשטח כדי לעשות את העבודה שלנו". בשיחה עם כתבים בוושינגטון התייחס מזכיר המדינה האמריקני לדיווחים על יציאת הכוחות האיראניים משטח סוריה, ואמר כי "הם אכן צריכים לעשות את זה. משטר הטרור הזה תומך בשלטונו של אסד ואחראי להתרחשויות שם באותה מידה של המשטר".

פרידמן ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פרידמן ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כמו כן, במהלך התדרוך האשים פומפאו את הממשל בסין בהתפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם, וטען כי בייג'ינג "ממשיכה לחסום את הגישה אל נתוני התחלואה שלה ולהיות אטומה" ודרש מהרשויות להיות "שקופים ופתוחים אתנו".

"סין הייתה יכולה למנוע את מותם של מאות אלפי בני אדם ברחבי העולם, אם הייתה מתנהלת בצורה שקופה יותר בנושא התפשטות הנגיף", הוסיף פומפאו, "סין הייתה יכולה למנוע מהעולם גם את המצוקה הכלכלית אליה נקלענו. היו להם ברירות אבל במקום זאת, השלטונות בבייג'ינג ​​טייחו את התפרצות המגיפה, מאז שהיא החלה בעיר ווהאן".

בתחילת השבוע חזר פומפאו על הטענה, שטרם זכתה לאימות רשמי, שסין גרמה, אף לא במכוון, להפצתו של נגיף הקורונה. "אנחנו מקבלים יותר ויותר עדויות לכך שהווירוס דלף ממעבדה בוואהן שבסין. הם השאירו את העיתונאים בחוץ, ודאגו להשתיק את אנשי הרפואה שהתריעו והזהירו. הם עשו את כל הדברים שמשטרים סמכותניים עושים, מדובר במאמץ דיס-אינפורמציה קומוניסטי קלאסי", אמר בריאיון ל-ABC.

תגיות:מייק פומפאוישראלבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה