חדשות בעולם

ג'ונסון הופיע לראשונה בפרלמנט: "בשבוע הבא נקל בסגר"

על אף שהממשלה בלונדון תבחן עוד מחר את עניין ההקלות על האזרחים, ג'ונסון אמר כי התוכנית המלאה תובא לציבור בתחילת השבוע הבא בשל הצורך בנתונים על התפשטות הנגיף, שהמחקר עליו יושלם רק בסוף השבוע

ראש הממשלה ג’ונסון (צילום: AFP)ראש הממשלה ג’ונסון (צילום: AFP)
אא

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע היום (רביעי) כי ביום ראשון תציג ממשלתו את אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, במסגרתה ייכנסו לתוקפן כמה מההקלות על הסגר כבר יום לאחר מכן. ג'ונסון אמר את הדברים בנאום בפרלמנט, לראשונה מאז החלים מנגיף הקורונה בחודש שעבר.

במענה לשאלת מנהיג הלייבור החדש, קיר סטארמר, באשר ללוח הזמנים שיקבע מתי יוכלו תושבי הממלכה לשוב לעבודתם, אמר ראש הממשלה ש"כמובן שניתן פירוט על התוכנית ביום ראשון". בין ההקלות החדשות שמסתמן שיתפרסמו ביום שני, היתר לבצע פעילויות בפומבי ואישור לכמה בתי עסק להשיב את עובדיהם בכפוף לשמירה על הנחיות הריחוק חברתי והיגיינה.

על אף שהממשלה בלונדון תבחן עוד מחר את עניין ההקלות על האזרחים, ג'ונסון אמר כי התוכנית המלאה תובא לציבור בתחילת השבוע הבא בשל הצורך בנתונים על התפשטות הנגיף, שהמחקר עליו יושלם רק בסוף השבוע. לדברי ראש הממשלה, הפרלמנט יוכל לדון על אסטרטגיית היציאה בשבוע הבא ולשאול אותו או את ממשלתו שאלות לגביה, רמז לכך שהוא עצמו מתכוון להיעדר מהדיון. דוברו של מנהיג הלייבור אמר בתגובה: "אנחנו מאוד ברורים בכך שראש הממשלה צריך למסור הצהרה בפני הפרלמנט. זו התוכנית שלו, ההצעה שלו והוא זה שצריך להציג אותה. אנחנו מצפים לראות אותו ביום שני".

ג'ונסון הצהיר בשעת השאלות בפרלמנט כי ממשלתו מתחייבת לבצע 200 אלף בדיקות קורונה עד סוף החודש. סטארמר הזכיר בדיון כי מספר הבדיקות בממלכה בסוף השבוע היה נמוך מהיעד שהממשלה התחייבה לגביו, והוא עמד רק על 100 אלף ביום.

עד כה, בניגוד לצרפת ולמדינות רבות אחרות באירופה, בבריטניה נמנעו מפרסום אסטרטגיית יציאה מהסגר, שאמור להסתיים מחר, ובממשלתו של ג'ונסון הגדירו חמישה תמרורי אזהרה בטרם יוכלו לשקול הקלות בו – ובהם ירידה מתמשכת ויציבה במספר מקרי המוות היומיים וסימנים ברורים לכך שרמת ההדבקה פוחתת. ג'ונסון אמר בשבוע שעבר כי לא יהיה מוכן להסתכן בהקלות מוקדמות מדי שעלולות להביא לגל שני של התפרצות הנגיף. בנאום מהדאונינג 10 הוא אמר כי הממלכה נמצאת ב"סיכון הגבוה ביותר" בשלב זה, אף שהיא יוצאת כעת מ"השלב הראשון של המשבר".

תגיות:בוריס ג'ונסוןבריטניהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה