חדשות בארץ

לראשונה: ראש הממשלה התלונן במשטרה נגד פעיל שמאל שאיים לפגוע בבנו

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה פעיל השמאל כורז במגפון: "יאיר תזכור את ההבטחה שלנו, זה נראה רחוק מאוד, תאמין לי אמרנו לך כל הזמן, אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים וואי, אין לדעת"

ראש הממשלה עם בנו יאיר בכותל המערבי, ב-2015 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ראש הממשלה עם בנו יאיר בכותל המערבי, ב-2015 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (רביעי) תלונה במשטרה בגין איומים והסתה לפגיעה בבנו, יאיר, מצד פעיל השמאל חיים שדמי שהפגין במוצאי השבת מול בית ראש הממשלה בירושלים. שדמי תועד קורא קריאות בגנותו של נתניהו הבן, ואף איים בהשלכת בקבוק תבערה לעבר המתחם המאובטח.

לצורך הגשת התלונה התייצב במעון ראש הממשלה ראש חטיבת החקירות, תת-ניצב דודי בואני, שגבה עדות מראש הממשלה. זו הפעם הראשונה שראש ממשלה בישראל מגיש בעצמו תלונה במשטרה. מלשכת נתניהו נמסר כי "ההסתה בשמאל הקיצוני חצתה קווים אדומים. מדובר באיומים ממשיים על חייו של בני. אסור להתעלם מאיומים אלה".

דמי בפהגנת השמאל במוצאי השבת (צילום מסך)דמי בפהגנת השמאל במוצאי השבת (צילום מסך)

מוקדם יותר אישרו במשטרה כי הוגשו תלונות על ידי יאיר נתניהו ומי מטעמו, בטענה לעבירות של הסתה ואיומים. "כל מקרה המגיע לידיעת המשטרה ובו נטען שנעברו עבירות הסתה, נבדק ומועבר לפרקליטות לעיון והחלטה על המשך ההליך כמקובל, וכך נעשה גם במקרה זה", נמסר מדוברות המשטרה.

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה פעיל השמאל כורז במגפון: "יאיר תזכור את ההבטחה שלנו, זה נראה רחוק מאוד, תאמין לי אמרנו לך כל הזמן, אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים וואי, אין לדעת". בסרטון אחר הוא תועד כשהוא מכריז: "אהוד ברק, אנחנו תומכים בך, עשית את זה מדהים, עכשיו תעשה אותו דבר, בצורת בקבוק תבערה לתוך בלפור. לך לא יעשו שום דבר תאמין לי".

יאיר נתניהו העלה בחשבון הטוויטר שלו את הסרטונים ועדכן כי הגיש תלונה נגד שדמי. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שתויג בציוץ של נתניהו הבן, הגיב לו כי "זה אכן איום חמור וישיר שמהווה להבנתי הסתה לאלימות ועבירה פלילית". ארדן הוסיף כי ביקש מהמשטרה "עדכון דחוף" האם הוא טופל ואיך. עם זאת, הוא הדגיש שבעבירות של הסתה והתבטאויות אלימות, ההחלטה אם לפתוח בחקירה פלילית אינה של המשטרה אלא רק של פרקליטות המדינה שמנחה את המשטרה.

תגיות:תלונהמשטרת ישראליאיר נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה