חדשות בריאות

הורים זועמים על מתווה משרד הבריאות להחזרת מעונות היום בראשון

באשר לכיתת פעוטות נקבעה מגבלה של 17 ילדים, שיחולקו לשתי קבוצות משנה, והסדר דומה גובש גם לגבי גילאי 2-3, בניגוד למתווה שהוצע לפיו תתבצע חלוקה לקבוצות של 15 פעוטות ו-17 ילדים בקבוצות הבוגרות. עם זאת, המתווה לא נותן מענה לכלל הורי הפעוטות, שכן הוא מכסה רק כ-70% מילדי המעונות, בעוד ש-30%-40% הנותרים, כ-50 אלף ילדים, לא יחזרו ביום ראשון

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות אישר היום (רביעי) את פתיחת מעונות היום המפוקחים וגני הילדים הפרטיים בגילאי 0-3 החל מיום ראשון. המתווה גובש כבר הלילה, אך מנכ"ל משרד הבריאות התמהמה ולא מיהר לאמצה, עד אחר הצהריים. על פי המתווה, שהוסכם גם על ידי משרד האוצר, המסגרות יפעלו שישה ימים רצופים ללא רוטציה, בניגוד לגני הילדים ושאר תלמידי מערכת החינוך. עם זאת, תהיה הגבלה של עד 17 ילדים בכיתת לימוד אחת, שיחולקו לשלוש קבוצות משנה קטנות.

באשר לכיתת פעוטות נקבעה מגבלה של 17 ילדים, שיחולקו לשתי קבוצות משנה, והסדר דומה גובש גם לגבי גילאי 2-3, בניגוד למתווה שהוצע לפיו תתבצע חלוקה לקבוצות של 15 פעוטות ו-17 ילדים בקבוצות הבוגרות. אולם, המתווה לא נותן מענה לכלל הורי הפעוטות, שכן הוא מכסה רק כ-70% מילדי המעונות, בעוד ש-30%-40% הנותרים, כ-50 אלף ילדים, לא יחזרו ביום ראשון.

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס הגיב לאישור המתווה במשרד הבריאות ומסר: "הבטחנו - וקיימנו. כפי שהוחלט בדיון על מערכת החינוך בראשות ראש הממשלה ב-1 במאי, ובהתאם למתווה שהצענו, מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים ייפתחו ביום ראשון, 10 במאי". אקוניס הוסיף כי פתיחת מעונות היום היא "צעד חשוב והכרחי בדרך להחזרת הכלכלה והמשק לשגרה", שכן היא תאפשר ל"כמיליון הורים" לחזור לעבודה, "לא לפניי שהבטחנו את בריאות הילדים והצוותים".

החזרת הפעוטונים תיעשה בכפוף לקריטריונים, שייקבעו כי החוזרים ראשונה הם ילדים ממשפחות בעלות מעמד סוציו-אקונומי נמוך שיציגו מכתב מהלשכה לשירותים חברתיים, ילדים למשפחות חד-הוריות שמוגדרות בסיכון וילדים לאימהות עובדות לפי כמות מוגדרת של שעות שבועיות. בנוסף, גם ילדים לאימהות סטודנטיות, לאם עולה חדשה, לאם תושבת חוזרת או לאם שאיננה עובדת וזכאית לדמי אבטלה, המשתייכת לאוכלוסיית היעד, זכאים לחזור למעונות היום המפוקחים. תוכנית זו גררה זעם רב בקרב ההורים, שייאלצו להיאבק על מקומם מול ההורים האחרים והגננות.

תגיות:קורונהמעונות היוםגני ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה