כתבות מגזין

קובי פרץ על רקע הקורונה: "מתי נפסיק לדבר בבית הכנסת דיבורי סרק. כואב לי הלב"

קובי פרץ בפוסט מטלטל על רקע משבר הקורונה: "אני יושב וחושב למה הקב"ה הוציא אותנו מבית הכנסת החוצה. לא מדבר כלל על הקורונה, הרי כל מידותיו של הקדוש ברוך הוא הן מידה כנגד מידה. על מה אנו בושים ונכלמים שמוציאים אותנו החוצה? כבר התרגלנו, וזו הסכנה הגדולה"

אא

הוא מופיע כמעט 26 שנה, אך מאז התפרצות הקורונה והסגר שלצדה - הזמר קובי פרץ חווה נזק של אלפי שקלים, בעקבות ביטולן של 40 הופעות.

ונדמה שלמרות האובדן הרב של הכסף, משהו אחר יושב על לבו של פרץ בימים אלו. בפוסט טעון במיוחד שאותו העלה הזמר לרשתות החברתיות, הוא קורא לכל אחד שקורא את הפוסט "לעשות חשבון נפש עם עצמו".

"אני יושב וחושב למה הקב"ה הוציא אותנו מבית הכנסת החוצה. לא מדבר כלל על הקורונה, הרי כל מידותיו של הקדוש ברוך הוא הן מידה כנגד מידה. על מה אנו בושים ונכלמים שמוציאים אותנו החוצה? בהתחלה זה היה להתפלל במרחק של שני מטר, אחרי זה להתפלל רק 10 אנשים, אחרי זה להתפלל בחוץ, ועכשיו זה להתפלל איש איש בביתו.

"על מה אבדה הארץ, שואלת הגמרא. על עוזבם את תורתי. אני לא בא לקטרג חס ושלום על עם ישראל, אלא לעורר קצת. באים לבית כנסת עם טלפון בצד, עם טלפון על רטט.  יושבים מול הרב בשיעורי תורה ונכנסים לטלפון".

 

"הקורונה זו הדרך של בורא עולם לזעזע את כל העולם"

"כבר התרגלנו, וזו הסכנה הגדולה. לפעמים אני רואה את הגבאים נלחמים בזה, וחלק כבר התייאשו והתרגלו. מתי נפסיק לדבר בבית הכנסת דיבורי סרק. כואב לי הלב. דיבורי חול? פוליטיקה? קורונה? קשקושים? אסור לדבר בבית כנסת".

בנקודה זו הביא פרץ את המקורות לכך - המגן אברהם, השולחן ערוך, המשנה ברורה והרוקח, והוסיף כי "האר"י ז"ל היה נזהר מאוד שלא לדבר בבית הכנסת, רק דברי תפילה. ואפילו דברי מוסר לא דיבר, פן ימשך ממנו דברי חול".

בראיון לערוץ N12 כנשאל פרץ "למה התכוון בעצם הפוסט הזה", ענה כי הוא "מרבה להיות בתפילות בבית הכנסת, ולא פעם הייתי מוצא את עצמי באמצע התפילה עם הטלפון. אמרתי לעצמי: 'קובי, אני לוקח על עצמי ברגע שאני מתפלל או מניח תפילין, לוקח את הטלפון ושם אותו על שקט. שם אותו בצד. בתפילה זה סוג של בית השם, ואני צריך להיות מרוכז אך ורק בתפילה. אנחנו לוקחים דברים כמובן מאליו, וזה הכי גרוע".

עוד הוסיף ואמר כי הקורונה זו הדרך של בורא עולם לזעזע את כל העולם, כדי ש"אף אחד לא יחשוב שאם יש לו קצת יותר, קצת פחות, יש לו מטוסים, בתים, עושר ולא משנה כמה כסף - בסוף, אף אחד לא חסין למגפה הזו. צריכים לדעת שכולם פה באמת חייבים להיות באחדות ובאהבה, כי אהבת חינם זה הדבר הכי חשוב. להיות ביחד. בשבילי ולא רק, זה סימן גדול מהקדוש ברוך הוא".

תגיות:קובי פרץקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה