חדשות יהדות

גם ב"מלון הקורונה" לא מפסיקים ללמוד: סיום 60 מסכתות

ישיבת "כתר יערים" שהוקמה במלון הקורונה מעלה החמישה, זכתה השבוע ל-60 סיומי מסכתות של בחורים ואברכים השוהים במלון, בהשתתפות גדולי ישראל

  • י"ב אייר התש"פ
אא

ב"מלון הקורונה" במעלה החמישה שוהים תלמידי ישיבות ואברכים רבים. בחג הפסח האחרון, כמה מחשובי האברכים השוהים במלון בקשו להפריח את השממה הרוחנית במקום ולהקים ישיבה של ממש בתוך מתחם המלון. הם פנו לרב אלחנן גרוסבוים, חבר הנהלת עיריית ירושלים ומחזיק תיק הרווחה, וזה האחרון נרתם לעזרה יחד עם איגוד בני הישיבות בירושלים בראשות הרב שלום קולודצקי. אנשי חסד ותורמים רבים נרתמו למשימה, וכך הוקמה, בתוך מלון מעלה החמישה, ישיבת "כתר יערים". הלומדים בה זכו לספרי לימוד, לשיעורים מפי ר"מים ומרצים מבוקשים, לדפים מודפסים עם מראי מקומות וגם לכיבוד קל.

בשלב הראשון היתה זו ישיבת בין הזמנים, אך מאז ר"ח אייר פועלת הישיבה במתכונת של זמן קיץ, עם שלושה סדרים מלאים. עד מהרה נמשכו אל הישיבה לומדים רבים מבין השוהים במקום, והיא הפכה למתחם המבוקש ביותר במלון.

כעת, לאחר כחודש ימים של לימוד בבית המדרש הייחודי הזה, חגגו הלומדים ביום שני האחרון את המעמד המרגש והמיוחד של סיום 60 מסכתות, לא פחות. המסכתות כולן נלמדו על ידי בחורי ישיבות ואברכים אשר שוהים במלון. הן נלמדו לצד לימוד סוגיה ישיבתית לאורך התקופה, ובנוסף אליהן הצטרפו גם ילדים אשר סיימו מסכתות משניות.

המעמד המיוחד והמרגש נערך בראשותם של גדולי ישראל – ראש בית ההוראה הכללי בירושלים, הרב בן ציון הכהן קוק, והרב בנימין פרנקל, מראשי ישיבת מיר ברכפלד.

טרם המעמד המיוחד, התייעצו הרב גרוסבוים והנהלת איגוד בני הישיבות עם הרב בן ציון הכהן קוק, אשר התיר להם לערוך את סעודת המצווה של סיום המסכתות בליווי של מקהלה ותזמורת לכבוד התורה – וזאת על אף שעומדים אנו בימי ספירת העומר בהם נוהגים מנהגי אבלות. את הפסק נתן הרב בהתבסס על דברים שקיבל מרבו, הגרי"ש אלישיב זצוק"ל.

גדולי ישראל השתתפו באירוע מעל במה במתחם מיוחד שהוקם במרחק ראייה מהמסיימים. הלומדים שסיימו מסכתות הגיעו אל האירוע בבגדי שבת, חלקם חובשים שטריימלאך, וסיימו בזה אחר זה את המסכתות באמירת "הדרן עלך". לאחר מכן פתחו בריקודים, בליווי של מקהלת ויז'ניץ וילד פלא.

הרב בן ציון הכהן קוק בירך את המשתתפים ונשא דברים במעלת המסיימים: "אשריכם ישראל. שישים המסיימים הינם בחינת 'שישים גיבורים'. הדרך היחידה לנצח את הנגיף המשחית – לימוד התורה בשמחה".

הרב בנימין פרנקל ניצל את ההזדמנות להלל ולהודות בתוך רבים לקב"ה על שיצא בשלום מהנגיף, וקרא להתחזק בקדושת בתי הכנסת ובתי המדרש בתקווה שנוכל בקרוב לחזור לתוכם.

מארגני האירוע גם הודו לארגון זק"א ישראל, ולכל מי שסייע בהפקת האירוע.

הלימוד המיוחד בישיבת "כתר יערים", שנערך באחדות מופלאה של כל הקהילות, העדות והחוגים, הפך להיות מודל לחיקוי גם במלונות קורונה נוספים. בימים הקרובים בעז"ה יתקיימו סיומים נוספים במלונות נוספים, לכבודה של תורה.

תגיות:נגיף הקורונהלימוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה