חדשות בארץ

בנט: מוכן לכהן כשר הבריאות – אם נתניהו יציע

שר הביטחון נפתלי בנט הביע את רצונו לכהן כשר הבריאות, במידה ויקבל לידיו סמכויות לניהול המאבק בנגיף הקורונה: "הכדור מונח אצל נתניהו, בינתיים הוא לא הציע"

בנט ונתניהו (צילום: חיים צח, לע"מ)בנט ונתניהו (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט (ימינה) התייחס הערב (שלישי) למשא ומתן הקואליציוני בין מפלגתו והליכוד, והביע – לראשונה בגלוי – את רצונו לכהן כשר הבריאות.

"אם נתניהו היה מציע לי להיות שר הבריאות עם סמכויות מלאות על המערכה מול קורונה, ועם הסמכויות להקים גוף לאומי נגד מגפות כמו שקיים בדרום קוריאה ובטיוואן – הייתי עושה את זה, כי זו משימה לאומית ממעלה ראשונה", אמר בנט בריאיון לחדשות 13. לדבריו, הוא טרם קיבל הצעה ברוח זו מראש הממשלה בנימין נתניהו: "הנושא עלה, אבל בינתיים הוא לא הציע".

"אני חושב שאני יודע בדיוק מה הייתי רוצה לעשות – להקים מערך כזה, כדי שחלילה אם תהיה התפרצות כזו, שבהחלט עלולה להיות בסתיו הקרוב, שלא נצטרך עוד פעם להרוס את כלכלת ישראל, אלא שעם בדיקות וחיקורים אפידמיולוגיים בהיקף גדול – נוכל להכיל את האירוע מבלי לסגור את הכלכלה. זה דבר שהייתי מסמן כיעד עליון, כי מיליוני אזרחי ישראל איבדו את הפרנסה, ואנחנו חייבים להחזיר אותם לעבודה כמה שיותר מהר".

"הכדור מונח אצל נתניהו", הוסיף שר הביטחון שעם כינונה של ממשלת האחדות אמור לפנות את משרדו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ. "אני מאוד מקווה שהוא ירצה לשמור על בלוק הימין, אבל לא נולדתי שר".

כזכור, בתחילת השבוע שעבר הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן לנתניהו על עזיבתו את המשרד ועל רצונו לכהן כשר השיכון. בכחול לבן מעוניינים בתיק, כדי להעבירו למועמד מקצועי שיכהן מטעמם. בהקשר זה מוזכרים שמותיהם של מנכ"ל בית החולים שיבא, פרופ' יצחק קרייס, ומנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו. בליכוד דורשים לקבל לידיהם בתמורה בין 2 ל- 3 תיקים משמעותיים. על פי הדיווח הערב של מיכאל שמש בכאן חדשות, נתניהו דורש, בין היתר, לקבל את תיק התקשורת או את תיק התרבות והספורט, שעל פי ההסכם הקואליציוני אמורים להיות בידי כחול לבן.

תגיות:נפתלי בנטהליכודימינהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה