חדשות בארץ

"התאשפז שם כדי להימלט": סרבן הגט התגלה ב...מחלקה לחולי נפש

במבצע מיוחד שהתקיים על ידי אגף העגונות בבתי הדין הרבניים - נתפס סרבן גט במקום הכי לא צפוי שיכול להיות: המחלקה לחולי נפש

אא

במבצע מיוחד שהתקיים על ידי אגף העגונות בבתי הדין הרבניים - נתפס סרבן גט במקום הכי לא צפוי שיכול להיות: מרכז לחולי נפש. 

הסיפור ההזוי נחשף על ידי ראש האגף הרב אליהו מימון, שהתראיין ל'ישראל היום' וסיפר כי האיש מסרב לגט כבר שנתיים וצו מעצר הוצא כנגדו - אך בבית המשפט הוא שוחרר בערבות של 20 אלף שקלים. "מדובר באדם אמיד בעל יכולות כלכליות לא מבוטלות, והוא פשוט ויתר על הכסף".

זמן קצר לאחר שהשתחרר מהמעצר, נעלם הבעל שוב. זה לקח זמן, אבל הרב מימון וצוותו לא התייאשו מהחיפושים, ולבסוף הם השתלמו ולאחרונה אותר הבעל במקום הכי פחות צפוי: המחלקה לתשושי נפש בתל השומר. הרב מימון וצוותו ידעו שמשם כמעט ולא ניתן להוציאו, והייתה שאלה כיצד עליהם לנהוג. "ידענו בוודאות שהוא התאשפז שם כדי להימלט. הוא חשב שזה עיר מקלט".

הבעיה שעמדה בפניהם עכשיו הייתה צו של פסיכיאטר מחוזי שהשיג הבעל - שהפך את התמונה למסובכת פי כמה, היות ומבחינה חוקית מסמך זה אומר שהוא צריך להיות מאושפז ואי אפשר להוציא אותו משם. 

בנקודה זו החליט הרב מימון לערב את השב"ס והמשטרה. "בגלל נגיף הקורונה, המשטרה לא התלהבה מהמעצר שלו. בתחנת המשטרה לא רצו לטפל בזה. הם לא הבינו מה אנחנו רוצים ולמה זה דחוף. לקח לנו זמן לשכנע אותם שאי אפשר להמתין כי הוא עלול לברוח".

בסופו של דבר התערבו במקרה גורמים בכירים במשטרה לרבות היועץ המשפטי של המשטרה, ובתוך שעות הושג השחרור מהעגינות - על ידי שליח שמונה על ידי הבעל לתת גט לאשתו. 

תגיות:גטחולי נפשסרבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה