חדשות בריאות

אחרי הזיגזג: הממשלה תבטל את חובת הבידוד במלוניות קורונה לשבים מחו"ל

על פי המתווה המסתמן, סמכות אכיפת הבידוד הביתי על קבוצת החוזרים ממדינות זרות תועבר לאחריות רשות ההגירה, שתעמיד לצורך הפרויקט פקחים מטעמה. ההחלטה באה בשל העלות  הכספית הגבוהה של המלוניות, שנאמד בכרבע מיליארד שקלים מדי חודש. זאת, לצד כמה דיווחים על ניסיונות התאבדות ומצוקות נפשיות חריפות במלוניות הקורונה

 מלונית קורונה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90) מלונית קורונה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שרי הממשלה ידונו בביטול חובת הבידוד במלוניות קורונה לישראלים השבים מחו"ל, שיידרשו רק להסתגר בביתם. לפי הדיווח בחדשות 12, ההחלטה תועבר לאישור השרים לאחר שאושרה היום (שלישי) בדיון משותף של הצוותים המקצועיים במשרדי הבריאות, הביטחון האוצר והפנים, המל"ל והמשטרה. זאת, יממה לאחר ששר הביטחון נפתלי בנט קרא להעביר את השבים לבידוד ביתי, משום ששהייתם במלוניות "יקרה מדי".

על פי המתווה המסתמן, סמכות אכיפת הבידוד הביתי על קבוצת החוזרים ממדינות זרות תועבר לאחריות רשות ההגירה, שתעמיד לצורך הפרויקט פקחים מטעמה. ההחלטה באה בשל העלות  הכספית הגבוהה של המלוניות, שנאמד בכרבע מיליארד שקלים מדי חודש. זאת, לצד כמה דיווחים על ניסיונות התאבדות ומצוקות נפשיות חריפות במלוניות הקורונה.

ב-12 באפריל אישרה הממשלה בשיחת ועידה טלפונית את העברתם של כלל ישראלים החוזרים לארץ לבידוד במלוניות מטעם המדינה למשך 14 יום מחשש להרחבת התפשטות הנגיף. קודם לכן, ב-9 במרץ, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כל השבים מחו"ל יחויבו בבידוד ביתי למשך 14 יום. ב-26 במרץ הכריז שר הביטחון כי הוא לוקח אחריות על בידוד החוזרים ארצה במלוניות, וכבר יום למחרת פרסם משרד הביטחון קול קורא למלונות בעלי יותר מ-200 חדרים, לו נענו 20 בתי מלון. עם חלקם נחתם חוזה ועם היתר סוכם על חתימה עתידית בהתאם לביקוש.

מלון דן בירושלים שוהסב למתקן בידוד (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)מלון דן בירושלים שוהסב למתקן בידוד (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

ואולם, דקות קודם כניסת השבת הודיע משרד ראש הממשלה כי הוחלט לשכן את השבים לישראל בביתם, ולא במלוניות הבידוד. משכך, עצר משרד הביטחון את הקול הקורא, אותו חידש שוב מאוחר יותר בעקבות המחדל בנתב"ג בשבועות האחרונים, במהלכו חזרו ישראלים ארצה ללא בדיקות קורונה או כל תשאול רפואי כנדרש, וחזרו למקום מגוריהם ללא פיקוח וללא גורם שינטר את פעילותם.

בנט אמר אתמול כי "הגענו לשלב שההצעה שלנו למל"ל, יחד עם כמעט כלל משרדי הממשלה, היא להפסיק את האוטומטיות שכל מי שחוזר מחו"ל יהיה תקוע שבועיים במלונית בידוד, ושם זה בידוד מלא-מלא", אמר.

לטענתו, השהייה בבידוד במלוניות אלה "יוצרת בעיות נפשיות קשות ויש לה עלויות עצומות. לפי החישוב שקיבלתי הבוקר עוד חודש של זה, בחודש הקרוב, יעלה למדינת ישראל תקציבית רבע מיליארד שקלים בחודש. אני חושב שזו שגיאה, וזו ההמלצה שלנו למל"ל". הוא הוסיף כי בכוונתו להיאבק על כך, "כי הכסף של אזרחי ישראל יקר לי".

"אני חושב שבמקום זה צריך לשלוח את האנשים לבידוד ביתי", הוסיף בנט. "אחרי שממלאים תצהיר עם אכיפה פלילית מול שוטר שהם יישארו בבית בבידוד, ויהיה לנו גוף אכיפה שיבקר בבתים ויוודא שזה קורה. רק מי שלא יוכל נפנה אותו למלוניות. כל עוד נחתו בארץ 100 ביום זה היה הגיוני, עכשיו אנחנו מתקרבים ל-400 ביום ונגיע גם ל-1,000-2,000 ביום, אנחנו נבזבז את כל כספי עם ישראל על לשכן אנשים במלונות סתם".

תגיות:קורונהבידוד ביתימלונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה