חדשות בריאות

דיווח: בתי הכנסת ייפתחו עד השבת הקרובה

על פי הדיווח ב"ישראל היום", במשרד הבריאות מעריכים כי בתי הכנסת ייפתחו עד השבת הקרובה. הפתיחה תיעשה בזהירות ובהדרגה, תוך שמירה על כללי הריחוק וההיגיינה. מספר המתפללים יוגבל בתחילה ל- 20

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

על רקע שורת ההקלות שאישרה אתמול (שני) הממשלה, במסגרת אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, דיווח הבוקר "ישראל היום", כי במשרד הבריאות שוקלים להתיר את פתיחת בתי הכנסת בימים הקרובים.

גורמים במשרד הבריאות אמרו לעיתון, כי נבחנת האפשרות לפתוח את בתי הכנסת "באופן מדורג בתוך מספר ימים". הם הדגישו, כי הפתיחה תיעשה בזהירות, תוך שמירה על כללי הריחוק וההיגיינה שקבע משרד הבריאות, "על מנת שלא להפוך את בתי הכנסת למדגרות הדבקה", כלשונם. הם ציינו, כי מספרם של המתפללים שיורשו להיכנס לבית הכנסת יעמוד בתחילה על 20, ויעלה בהדרגה: "אנחנו מניחים שעד שבת יהיו בתי כנסת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לסוגיית בתי הכנסת, במהלך מסיבת העיתונאים בה הודיע על ההקלות לציבור: "דנו בזה היום בישיבת הממשלה, די בהרחבה. אנחנו רוצים להגיע למצב שנפתח את בתי הכנסת. גם מן הטעם הברור והמובן: אנחנו עם ישראל, בני העם היהודי. אבל גם מן הטעם, שאם אנחנו מצליחים לפתוח מרחבים עם הרבה אנשים – אז נוכל לפתוח גם את בתי הכנסת. אני מקווה שזה הולך לקראת פתרון". הוא סירב, עם זאת, לנקוט בתאריך יעד לפתיחת בתי הכנסת, והסתפק באמירה "הכי מוקדם שאפשר".

ההקלות עליהן הודיע נתניהו כוללות, בין היתר, את ביטול מגבלת 100 המטרים על היציאה מהבית, ואת ההיתר לבקר בני משפחה מדרגה ראשונה – כולל סבא וסבתא. בנוגע להתקהלויות במרחב הפתוח, בשלב זה מותרת התקהלות של עד 20 איש, כשהמספר יעלה בהדרגה עד לביטול מוחלט של המגבלה הצפוי להיכנס לתוקף ב- 14 ביוני – כל זאת בכפוף להמשך המגמה החיובית בנתוני התחלואה. בנוגע לתפילה במניין, בוטלה המגבלה על תפילה במרחק של 500 מטרים ממקום המגורים\עבודה, אם כי כאמור עד להודעה חדשה נותרת מגבלה על קיום המניין במקום פתוח ובהשתתפות של עד 19 מתפללים בלבד.

תגיות:בתי כנסתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה