חדשות בריאות

הרב מרדכי רחמינוב זצ"ל, רב הקהילה הבוכרית, נפטר מקורונה

הקהילה הבוכרית ברובע קווינס שבניו יורק התעטפה באבל: הרב מרדכי רחמינוב זצ"ל, רב הקהילה, הלך לעולמו, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה

  • י"א אייר התש"פ
אא

קרבן כואב במיוחד של נגיף הקורונה: הרב מרדכי רחמינוב זצ"ל, רב הקהילה הבוכרית ברובע קווינס בניו יורק, הלך לעולמו הבוקר (שלישי) בגיל 76 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

הרב רחמינוב, שסבל ממחלות רקע, היה מאושפז במצב קשה כשהוא מונשם ומורדם בבית חולים השרון בפתח תקווה במשך חודש ימים.

ששון רחמינוב, בנו של הרב, ספד לו: "אבא היה רב הקהילה הבוכרית בניו יורק, אדם מסור לקהילה שלו, החזיר אנשים רבים בתשובה ומסר את חייו למען התורה. אבא היה אחד החזנים והרבנים המפוארים של העדה הבוכרית שהרביץ תורה ברבים".

סוכנות הידיעות TPS דיווחה כי נגיף הקורונה הותיר שובל של חורבן בקהילות היהודית באזור ניו יורק. אמצעי התקשורת החרדיים דיווחו על יותר מ-700 מתים בעיר ניו יורק לבדה.

לפי נתוני מחלקת הבריאות בניו יורק, שיעורי ההדבקה הגבוהים ביותר הם בשכונות החסידיות בעיר: בורו פארק, וויליאמסבורג, קראון הייטס.

הרב מאיר ברגר, מנהל התפעול באגודת חברה קדישא חסד של אמת בברוקלין, ציין בכאב שמספר המתים היהודים עלה פי ארבעה מאז תחילת המגיפה העולמית, והאגודה טיפלה ב-500 הלוויות בחודש שבין פורים לפסח.

במדינת ניו יורק נבדקו 300,000 בני אדם ונמצאו חיוביים לנגיף. מניין המתים בעיר עומד על יותר מ-17,000 נפטרו. לשם השוואה, אוכלוסיית ניו יורק מונה 8.5 מיליון בני אדם, רק מעט פחות מ-9.2 מיליון מהאוכלוסייה בישראל, ומניין המתים בניו יורק הינו מעל 12,300. זהו שיעור תמותה הגבוה פי 60 ממניין המתים בישראל.

יש לזכור כי בארצות הברית שורר מחסור כבד בבדיקות לקורונה, וייתכן כי שיעור ההדבקה האמיתי הוא כפי הנראה פי שניים או שלושה משיעור ההדבקה המאומת, וייתכן שאף שיעור התמותה גבוה אף יותר.

תגיות:נגיף הקורונהדיין האמת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה