חדשות בריאות

"פריצת דרך משמעותית": המכון הביולוגי פיתח נוגדן לנגיף הקורונה

שר הביטחון נפתלי בנט אמר, כי חוקרי המכון הביולוגי בנס ציונה הצליחו להשיג "פריצת דרך משמעותית" במציאות נוגדן לנגיף הקורונה. הנוגדן תוקף את הנגיף, ויודע לנטרל אותו בגוף החולים. שלב הפיתוח לנוגדן הסתיים, וכעת ימשיך המכון בהליך הרישום של הנוגדן כפטנט

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט הודיע הלילה (שלישי), כי המכון הביולוגי בנס ציונה השיג "פריצת דרך משמעותית" במציאת נוגדן לנגיף הקורונה. מדובר בנוגדן, שתוקף את הנגיף באופן חד-שבטי, ויודע לנטרל אותו בגוף החולים.

על פי ההודעה שנמסרה מלשכתו של בנט, הוא ביקר אתמול במכון. לדברי חוקרי המכון, בראשות פרופ' שמואל שפירא, שלב הפיתוח לנוגדן הסתיים. כעת ימשיך המכון בהליך רישום הנוגדן כפטנט, ובשלב הבא יפנו החוקרים לחברות בינלאומיות על מנת שאלו יוכלו לייצר את הנוגדן בכמויות מסחריות.

לנוגדן טרם נקבע שם. סוגיות משפטיות כאלה ואחרות ייקבעו בהמשך על ידי הייעוץ המשפטי למערכת הביטחון.

"אני גאה באנשי המכון הביולוגי, שהביאו לפריצת דרך אדירה", אמר בנט. "היצירתיות והמוח היהודי הביאו להישג מדהים זה. מערכת הביטחון כולה תמשיך לפעול בחזית המערכה מול הקורונה".

מוקדם יותר אתמול, השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת מנהיגים בנושא ההתמודדות עם מגפת הקורונה, אליה הוזמן על ידי נשיאת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין. בדבריו בוועידה, הודיע נתניהו כי מדינת ישראל תשקיע 60 מיליון דולר במחקר ופיתוח בתחומי האבחון, הטיפול ופיתוח התרופות והחיסון לנגיף הקורונה: "אנו מקווים לעבוד עם מדינות אחרות, ולמנף את יכולותינו הייחודיות למען מציאת פתרונות שיטיבו עם כולם".

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה