חדשות בארץ

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור חלב

על פי הדיווחים בתקשורת הסורית, התקיפה המיוחסת לישראל כוונה נגד המכון למחקרים מדעיים שבפרברי חלב, בו פותח בעבר נשק כימי. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מסר, כי נגרם נזק רב למחסני תחמושת

אילוסטרציה (תמונה: פלאש 90)אילוסטרציה (תמונה: פלאש 90)
אא

(הטלוויזיה הסורית)

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (בין שני לשלישי), כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו כדי להדוף "תוקפנות ישראלית". סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א מסרה, כי התקיפה כוונה נגד המכון למחקרים מדעיים בא-ספירה, הממוקם בפרברים הדרומיים-מזרחיים של העיר חלב. המשטר הסורי פיתח בעבר באתר זה כלי נשק מתקדמים ונשק כימי.

מקור צבאי סורי מסר לסאנ"א, כי מטוס קרב שיגר מספר טילים לעבר מחסנים צבאיים באזור א-ספירה: "אמצעי ההגנה האוויריים שלנו הדפו את הטילים העוינים". מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח על הרס רב שנגרם למחסני תחמושת. בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

זו הפעם ה- 6 בחודש האחרון, בה מיוחסת לישראל תקיפה בשטח סוריה. לפני מספר ימים (בלילה שבין חמישי לשישי) דיווחה הטלוויזיה הסורית, כי מסוקי קרב של חיל האוויר הישראלי שיגרו מספר טילים מרמת הגולן לעבר יעדים בדרום סוריה. מרכז המעקב הסורי טען, כי המתקפה כוונה נגד עמדות של צבא סוריה והמיליציות האיראניות בתל אחמר, דרומית לקוניטרה, ובמערב מחוז דרעא. בתחילת השבוע שעבר דווח על תקיפה ישראלית באזור דמשק, שכוונה נגד עמדות ומוצבים של המיליציות. על פי הדיווח של מרכז המעקב, בתקיפה נהרגו 4 חמושים ו- 3 אזרחים.

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס בתחילת השבוע שעבר למדיניותה של ישראל מול ניסיונות ההתבססות האיראניים בסוריה. "איראן לא נחה לרגע, היא מנסה כל הזמן להתבסס", אמר במסיבת עיתונאים. "אבל גם אנחנו לא, אנחנו נחושים יותר. בשביל איראן, סוריה זו הרפתקה רחוקה מהבית – בשבילנו זה החיים, אנחנו הרבה יותר נחושים. חיילים איראנים שבאים לאדמת סוריה ופועלים בה – דמם בראשם. הם מסכנים את חייהם, ומשלמים בחייהם. אנחנו לא נוותר, ולא נאפשר הקמת בסיס איראני קדמי בסוריה".

מוקדם יותר, בריאיון לרדיו 103fm, אמר בנט באותו עניין: "תהיו עם אוזניים ערניות לדברים, ואתם תראו או תשמעו. לא רק שאנחנו ממשיכים לבלום את ההתבססות האיראנית בסוריה, אנחנו עברנו חד-משמעית מבלימה לדחיקה החוצה".

תגיות:טיליםסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה