חדשות בארץ

נתניהו: "לא ראוי שבג"ץ יתערב בהסכם הקואליציוני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר, כי התערבות של בית המשפט העליון בהסכם הקואליציוני עלולה לגרור את ישראל לבחירות רביעיות: "הרוב בעם קובע מי יוביל את העם, נבחרתי ברוב קולות"

נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) לדיון שהתנהל ביומיים האחרונים בבג"ץ, בעתירות שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני ונגד המשך כהונתו כראש ממשלה. "היסוד המובנה של הדמוקרטיה הוא הזכות לבחור ולהיבחר", אמר במסיבת העיתונאים שכינס בנוגע להמשך אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. "בדמוקרטיה נבחרים ברוב קולות. הרוב בעם קובע מי יוביל את העם".

"אני נבחרתי ברוב קולות. הליכוד בראשותי קיבל יותר קולות מכל מפלגה אחרת בתולדות מדינת ישראל", המשיך נתניהו. "יש רוב עצום בעם, שרוצה שאוביל את הממשלה שאנחנו כרגע עמלים להקים, ויש רוב עצום בכנסת שרוצים בכך – וכך צריך להיות. לא מן הראוי שגורם כל שהוא – לא פקידות ולא בית המשפט – יתערב בדבר הבסיסי הזה של הדמוקרטיה".

נתניהו הדגיש, כי "חשוב להוציא את הממשלה הזו אל הפועל – מיד. אנחנו בעידן משבר הקורונה. עד עכשיו צלחנו אותו בהצלחה יתירה, אבל אנחנו לא יודעים מה צפוי לנו, ואנחנו יודעים שעוד ניתקל בהרבה קשיים ואתגרים. לכן ממשלת החירום, האחדות הלאומית הזו, דרושה לנו בעת הזו".

"ההסכם בינינו לבין כחול לבן נבנה בקפידה, בזהירות רבה ובאחריות גדולה מאוד". הוסיף ראש הממשלה. הוא הזהיר, כי "משיכת חלקים ממנו עלולה לערער אותו. אם תהיה התערבות – זה מגביר את הסיכוי שניגרר לבחירות רביעיות, דבר שלדעתי יהיה אסון למדינת ישראל. אני מקווה שבג"ץ לא יעשה זאת".

"אנחנו מקווים שבית המשפט לא יתערב, הוא לא צריך להתערב. יש כאן ביטוי מובהק של רצון העם, של הפרדת רשויות. הדבר הזה מחייב כרגע לקיים את ההסכמים הללו, להעביר את החוקים האלה, ולהקים את הממשלה הזאת. זה מה שהעם רוצה, וזה גם מה שהעם צריך", סיכם נתניהו.

תגיות:בג"ץבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה