חדשות כלכלה

אקזיט ישראלי ענק: מוביט נמכרת לאינטל ב-900 מיליון דולר

הסיבה שענקית הטכנולוגיה האמריקנית רוכשת את מוביט נובעת מכך שצעד זה יקרב את מובילאיי, חברת בת של אינטל, להגשמת התוכנית לספק שירותי היסעים אוטונומיים (MaaS), בהם שירות מוניות אוטונומיות, ששווין מוערך בכ-160 מיליארד דולר עד 2030. מנכ"ל מוביט: "נרגשים לשלב כוחות עם מובילאיי ולהוביל את המהפכה הבאה בתחום שירותי התחבורה"

מוביט על רקע חברת אינטל (צילום: shutterstock)מוביט על רקע חברת אינטל (צילום: shutterstock)
אא

חברת אינטל הודיעה הערב (שני) על רכישת סטארט-אפ התחבורה הישראלי מוביט (Moovit) תמורת כ-900 מיליון דולר. "מוביט" מביאה עמה לשלב הרכישה ידע נרחב על תחבורה ציבורית, אספקת פתרונות ל"ניידות כשירות" (Mobility As A Service או MAAS) ומחזיקה באפליקציה פופולרית של זמני הגעת אוטובוסים. זו הפעם השנייה שאינטל משקיעה בחברה, לאחר שבפעם האחרונה היא השקיעה באמצעות אינטל קפיטל בחברה ורכשה 7% מנתחה, ומשכך סכום הנטו ששולם בעסקה היום הוא 840 מיליון דולר.

הסיבה שענקית הטכנולוגיה האמריקנית רוכשת את מוביט נובעת מכך שצעד זה יקרב את מובילאיי, חברת בת של אינטל, להגשמת התוכנית לספק שירותי היסעים אוטונומיים (MaaS), בהם שירות מוניות אוטונומיות, ששווין מוערך בכ-160 מיליארד דולר עד 2030. "המטרה של אינטל היא ליצור טכנולוגיה שמשפיעה על העולם, שמעשירה את החיים של כל אדם על כדור הארץ, וצוות מובילאיי עובד למען מטרה זו בכל יום", אמר בוב סאוון, מנכ"ל אינטל העולמית. "טכנולוגיית הסיוע לנהג (ADAS) של מובילאיי כבר משפרת את בטיחותם של מיליוני כלי רכב בכבישים, ומוביט, כספקית שירותי ניידות, תאיץ את יכולתם לשנות את פני התחבורה כך שהעומסים יופחתו וחיים ינצלו".

מוביט נוסדה בשנת 2012 וכיום היא מחזיקה במאגר של כ-200 עובדים. החברה משלבת מידע ממפעילי תחבורה ציבורית ורשויות, הכולל מידע בזמן אמת המוזן בחלקו על ידי קהילת המשתמשים שלה, במטרה להציע תמונת מצב עדכנית של המסלול הטוב ביותר עבור משתמש הקצה. היא ביססה את עצמה בתחום שירותי ההיסעים האוטונומיים לאחר שהתפרסה על פני 3,100 ערים ברחבי העולם מתוך 102 מדינות, עם יותר מ-800 מיליון משתמשים.

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי שנרכשה על ידי אינטל, וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית, אמר בעקבות הרכישה: "מאגר המשתמשים הגלובלי העצום של מוביט, נתוני התחבורה הקנייניים, קהילה בינלאומית של עורכים מקומיים, שותפויות חזקות עם גורמי מפתח באקוסיסטם התחבורתי וצוות מיומן, הם שהופכים את מוביט להשקעה מצוינת". לדבריו, מוביט היא מותג חזק, אשר מאות מיליוני אנשים בארץ ובעולם מסתמכים עליו. "יחד, עם היכולות של מובילאיי בתחום המיפוי ובתחום הנהיגה האוטונומית, נוכל להאיץ את מהפכת התחבורה שבפתח", הוסיף.

"מאגר המשתמשים הגלובלי העצום של מוביט, נתוני התחבורה הקנייניים, קהילה בינלאומית של עורכים מקומיים, שותפויות חזקות עם גורמי מפתח באקוסיסטם התחבורתי וצוות מיומן, הם שהופכים את מוביט להשקעה מצוינת", אמר פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית. לדבריו, מוביט היא מותג חזק, אשר מאות מיליוני אנשים בארץ ובעולם מסתמכים עליו. יחד, עם היכולות של מובילאיי בתחום המיפוי ובתחום הנהיגה האוטונומית, נוכל להאיץ את מהפכת התחבורה שבפתח.

ניר ארז, מייסד ומנכ"ל מוביט, מסר: "אנחנו נרגשים לשלב כוחות עם מובילאיי ולהוביל את המהפכה הבאה בתחום שירותי התחבורה. ניידות היא זכות אנושית בסיסית וככל שהערים נהיות צפופות יותר, התחבורה העירונית הופכת מאתגרת יותר. שילוב של דפוסי הנסיעה היום-יומיים והצרכים של מיליוני משתמשי מוביט, עם תחבורה אוטונומית חדשנית, בטוחה, ידידותית לסביבה, ובמחיר סביר, יאפשר יצירת ערים שטוב יותר לגור בהן". הוא הוסיף: "אנחנו חולקים את אותו החזון ואני מצפה להפוך אותו למציאות כחלק ממובילאיי".

תגיות:אינטלמוביטאקזיט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה