חדשות בארץ

לפיד: "אף אחד לא צריך ממשלה מנופחת"; ליברמן: "בג"ץ חייב להתערב"

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף את ההסכם הקואליציוני שהושג בין כחול לבן והליכוד: "אולי לא הייתי רמטכ"ל, אבל אפילו אני יודע: לא צריך 52 אנשים מתחת לאלונקה אחת". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "הסכם הכי מטורף שאפשר להעלות על הדעת"

לפיד (צילום: גילי יערי, פלאש 90)לפיד (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:25)

על רקע הדיונים המתנהלים בבג"ץ ובכנסת, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף היום (שני) בחריפות את ההסכם הקואליציוני שהושג בין הליכוד וכחול לבן. "אולי לא הייתי רמטכ"ל, אבל אפילו אני יודע: לא צריך 52 אנשים מתחת לאלונקה אחת", אמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת.

"יש בעיה אחת מרכזית עם הממשלה שמקימים כאן – אף אחד לא צריך כזאת ממשלה", המשיך לפיד. לדבריו, מדובר ב"ממשלת ענק מנופחת", שאף אחד לא זקוק לה: "הממשלה הזו היא הסיבה לזה, שאף אחד כבר לא מאמין לפוליטיקאים. הם משתמשים בלי בושה במשבר לאומי בשביל לסדר לעצמם ג'ובים. אף אחד לא צריך עכשיו ממשלה של 36 שרים ו- 16 סגני שרים".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתח אף הוא ביקורת חריפה על ההסכם, ואמר כי מדובר ב"הסכם הכי מטורף שאפשר להעלות על הדעת מבחינה פוליטית". בריאיון לערוץ כנסת, טען ליברמן כי "יש פה תקדימים שמעולם לא היו. משביעים בו זמנית שני ראשי ממשלה, אין קווי יסוד. מעולם לא הייתה ממשלה עם 36 שרים, 16 סגני שרים, חוק נורבגי, מעון שרד לראש ממשלה חלופי. שיריון החוק ברוב מיוחד של 75 חברי כנסת – זה מעולם לא היה".

"זה טירוף מיוחד – בג"ץ חייב להתערב", הוסיף ליברמן. לדבריו, "נתניהו מחפש תירוצים לפני השבעת הממשלה, ורוצה לקחת אותנו לבחירות רביעיות".

בתוך כך, הוועדה המסדרת התכנסה בצהריים כדי לקבוע את סדרי הדיון בחוק יסוד הממשלה, שתיקונו נועד לאפשר את הקמת ממשלת הרוטציה בהתאם לסיכומים הקואליציוניים שהושגו. סיעות האופוזיציה הגישו כ- 7,000 הסתייגויות לחוק, על מנת לעכב את הדיונים, וסירבו להצעה להפחית את כמות ההסתייגויות למאות בודדות. בכחול לבן מעוניינים לסיים את החקיקה עד יום חמישי, ומאיימים להפעיל באופן חריג את סעיף 98 לתקנון הכנסת, המאפשר להגביל את פרק הזמן של הדיונים. במהלך הישיבה מסר יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כי מסתמנת הסכמה בין כל ראשי הסיעות בכנסת, לפיה הסעיף לא יופעל אך מספר הההסתייגויות יצומצם ל- 1,000. נציגי הסיעות יצאו להתייעצות, והוועדה תשוב ותתכנס בהמשך כדי לקבל החלטה סופית.

תגיות:יאיר לפידהליכודאביגדור ליברמןכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה