חדשות בארץ

"בג"ץ היה צריך לזרוק את העתירות מכל המדרגות"

סגן שר הביטחון, אבי דיכטר, מתח ביקורת חריפה על הדיון המתנהל בבג"ץ בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני: "כל החלטה שהוא יקבל היא החלטה פוליטית"

דיכטר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)דיכטר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

סגן שר הביטחון, אבי דיכטר (הליכוד), מתח היום (שני) ביקורת נוקבת על בית המשפט העליון, שדן בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני. "בית המשפט היה צריך לזרוק את העתירות מכל המדרגות", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

"הפנייה לבית המשפט היא פנייה פוליטית לכל דבר ועניין", הוסיף דיכטר. "מי שלא הצליח בבחירות לזכות בשלטון, מנסה לעשות זאת בדרכים אחרים. לצערי, בית המשפט החליט לדון בכך. מרגע שהוא החליט לדון – קשה לדעת איזו החלטה הוא יקבל. כל החלטה שהוא יקבל היא בעצם החלטה פוליטית, אין פה שום החלטה שיפוטית". 

דיכטר הדגיש, כי "על פי החוק, הסוגיות הפוליטיות הן מנדט מובהק של הכנסת. לכן זו חדירה לא בריאה, לא נכונה ואפילו מסוכנת, ביחסים שבין הרשויות". הוא הביע תקווה, שבית המשפט יימנע בסופו של דבר מהתערבות בסיכומים הפוליטיים שהושגו בין הצדדים: "כל החלטה אחרת תוביל לסבב רביעי של בחירות. מי שקרא את ההסכם ברצינות יודע, שזו קונסטרוקציה שיש בה לא מעט איזונים. רכיב אחד תלוי ברכיב האחר, אי אפשר להוציא רכיב אחד ולומר שהכלונסאה הזו תישאר על כנה. ההסכם הורכב מעשה אומן, כדי למצוא דרך ליציבות פוליטית ושלטונית במדינת ישראל".

עמיתו של דיכטר למפלגה, השר זאב אלקין, כתב ברוח דומה בעמוד הפייסבוק שלו: "לכחול לבן לקח 3 מערכות בחירות כדי להבין שצריך להקים ממשלת אחדות, ולא לגרור את העם לבחירות מיותרות נוספות. ההסכם הקואליציוני הזה מאוד מורכב, והזזה של כל לבנה בהסכם יכולה להפיל את כל המבנה ולגזור עלינו בחירות רביעיות מיותרות בעיצומו של משבר בריאותי-כלכלי. לא נכון שבית המשפט העליון יתערב בהסכם פוליטי בין המפלגות, ולא היה לזה שום תקדים".

תגיות:הליכודבג"ץאבי דיכטרכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה