סיפורים אישיים

מרגש עד דמעות: בן לאחר 9 שנות המתנה

9 חודשים לאחר המעשה - נולד בן זכר, לאחר 9 שנות המתנה קשות וארוכות. הסיפור שאסור להחמיץ

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אדם שהוא בוש מחברו שלעג לו וביזה אותו, ובפרט אם עשה כן ברבים שגדלה הבושה עד מאוד, אם המתבייש לא משיב למחרפו דבר, ידע כי שכרו גדול ועצום, ואהוב הוא אצל השם יתברך. ועליו אמרו חז"ל (מסכת שבת פח ע"ב): הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים, עושים מאהבה ושמחים בייסורים, עליהם הכתוב אומר (שופטים ה לא): "וְאֹהֲבָיו כְּצֵאת הַשֶּׁמֶשׁ בִּגְבֻרָתוֹ". וכן אמרו (מסכת חולין פט ע"א): אין העולם מתקיים אלא בשביל מי שבולם את עצמו בשעת מריבה, שנאמר (איוב כו ז): "תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי מָה".

הרב דוד פריוף מספר כי לפני כשנה השתתף בכינוס גדול, כאשר במהלכו צעק אחד המשתתפים על משתתף אחר, ובייש אותו מאוד. לאחר תום הכינוס, הציע הרב פריוף לאביו לגשת למתבייש החיוור, ולבקש ממנו ברכה על אחיו, בנו, לזרע של קיימא עוד השנה, זאת לאחר שלמעלה מתשע שנים לא זכה להיפקד.

"אבי מורי אץ רץ לכיוונו, ובעוד המבייש רועם על המתבייש בקול גדול, תפס אבי את ידו של המתבייש וביקש ברכה. הציבור לא הבינו מה קורה שם. אבל בס"ד, המתבייש, שהיה תלמיד חכם, בירך את אחי בזרע קודש של קיימא.

"לאחר תשעה חודשים בדיוק, נולד לאחי בן זכר, ללא שום טיפול! בוודאי שכל התפילות, הקבלות והצדקות שעשו בני המשפחה והחברים לישועתם, פעלו רבות גדולות ונצורות בשמים, אך דבר מדהים הוא, שהקש ששבר את גב הגמל, היה המקרה האחרון שסיים את תשע וחצי שנות הציפייה, בבשורה מרגשת ונפלאה", מספר הרב פריוף ומספר סיפור נוסף: "היה זה באחד מכינוסי 'עונג שבת' שערכתי בעיר רמת גן. הכינוסים מיועדים הן לגברים והן לנשים, בהפרדה מלאה כמובן. היתה זו שבת עמוסה במשתתפים, ואני נשאתי דברים, במהלכם סיפרתי סיפור מסוים אודות מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

"לפתע קמה אשה מעבר למחיצה והחלה לצעוק עליי בקול גדול: 'יימח שמך, שתמות היום! אתה רשע!' וכו'... כך קיללה אותי בערך 20 קללות, מבלי לחזור על קללה אחת פעמיים", מתאר הרב פריוף, ומציין כי לאחר מעשה התברר כי אותה אשה איננה בקו הבריאות, ישלח לה ה' רפואה שלמה במהרה.

"לפתע ראיתי בחור גבוה, שישב קיצוני משמאל, מתרומם במהירות, ובפנים חמורי סבר צועד בצעדים רחבים ומהירים לכיוון מקור הצעקות. נבהלתי, וכבר חישבתי בראשי האם יהיה מותר להזמין בשבת אמבולנס… אך מה רבה הייתה פליאתי שהבחור נעצר דווקא אצלי.

"כעת כבר חשבתי שעליי להזמין אמבולנס עבורי", ממשיך הרב פריוף, "אך הבחור הרכין את ראשו, ובחצי ציווי חצי בקשה, הורה לי לברך אותו בזיווג הגון".

"ברכתי אותו, ובאותה שנייה נהפכתי להיות 'באבא'… כולם באו לבקש ממני ברכה, כי הבינו את הפוטנציאל. ב"ה, כעבור שנה אותו בחור עמד תחת החופה", מסיים הרב פריוף את דבריו.

תגיות:ברכהסגולהשתיקהעלבון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה