חדשות בריאות

מסעיר את הרשת: הרב קנייבסקי בהוראה מפתיעה לגבי חולה קורונה

בני משפחתו של חולה קורונה במצב קשה שאלו את הרב קנייבסקי האם להוסיף שם לרפואה. הרב הורה להוסיף את השם "עובדיה", ואז התברר הפרט המפתיע הבא

  • ט' אייר התש"פ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock). בעיגול: הרב חיים קנייבסקי(צילום אילוסטרציה: shutterstock). בעיגול: הרב חיים קנייבסקי
אא

מפעים: בסוף השבוע האחרון מסר הרב שלמה לוינשטיין שיעור, כאשר במהלכו חשף מעשה מדהים על חולה קורונה, שהרב קנייבסקי הורה להוסיף לו את השם "עובדיה", כנראה על שמו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

היה זה כאשר הרב לוינשטיין ציין את חולי שכונתו, שכונת רמת אלחנן בבני ברק הזקוקים לרחמי שמים ובתוך כך הוא הזכיר אף חולה יהודי המתגורר בצרפת בשם עובדיה סעדיה.

אז הוסיף הרב לוינשטיין את המעשה המופלא: "שבוע שעבר קראו לו סעדיה השבוע הוסיפו לו את השם עובדיה, וזה סיפור מעניין מאוד", אמר. "צלצלו לרב חיים קנייבסקי וביקשו לשאול האם להוסיף לחולה שם כסגולה לרפואה. בני ביתו של הרב השיבו למטלפן: 'תראו, בדרך כלל הוא אומר או חיים או רפאל אז תחליטו אם הוא ישאל מה להגיד לו'. בן משפחתו של החולה השיב: 'אם הוא ישאל אז רפאל'. למעשה, אמרו לר' חיים איזה שם להוסיף, הוא אמר 'עובדיה', בכלל לא כמו שחשבו".

הנקודה המפתיעה היא שלחולה היה קשר עמוק ביותר לפועלו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל. "היהודי הזה, סעדיה, שהשם ישלח לו רפואה שלמה, הוא מתרגם ספרים במקצועו, גם את הספרים שלי 'ומתוק האור' הוא תרגם לצרפתית", המשיך הרב לוינשטיין בהתרגשות, "חלום חייו היה לתרגם ספר שלם על פועלו וקורות חייו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, לבסוף הוא מצא ספר עב כרס של 600 עמודים באנגלית, ובמשך שנתיים וחצי עמל כדי לתרגם את הספר לצרפתית".

"ברוך השם, כבר למחרת התחילו לעורר אותו, למרות שהוא עדיין מונשם, הרופאים אומרים שמצבו טוב בהרבה ממה שהיה", מסיים הרב לוינשטיין את המעשה המופלא.

אנא התפללו לרפואתו השלמה של סעדיה עובדיה ולרפואתם של כל חולי ישראל:

ו

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) יְהוָה עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

יג

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) עַד אָנָה יְהוָה תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח עַד אָנָה תַּסְתִּיר אֶת פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי. (ג) עַד אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשִׁי יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם עַד אָנָה יָרוּם אֹיְבִי עָלָי. (ד) הַבִּיטָה עֲנֵנִי יְהוָה אֱלֹהָי הָאִירָה עֵינַי פֶּן אִישַׁן הַמָּוֶת. (ה) פֶּן יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְתִּיו צָרַי יָגִילוּ כִּי אֶמּוֹט. (ו) וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָמַל עָלָי.

כ

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

קל

(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. (ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. (ג) אִם עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. (ד) כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. (ה) קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. (ו) נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. (ז) יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. (ח) וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲו‍ֹנֹתָיו.

תגיות:הרב עובדיה יוסףהרב חיים קנייבסקינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה