חדשות בארץ

היום: בג"ץ ידון בעתירות נגד נתניהו

בג"ץ ידון ביומיים הקרובים בעתירות, שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני ונגד הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. במערכת הפוליטית ממתינים בדריכות להחלטה, ובליכוד מזהירים כי התערבות של בית המשפט בהסכם הקואליציוני תוביל לבחירות רביעיות

נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אא

בג"ץ יחל הבוקר (ראשון) לדון בעתירות שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד וכחול לבן, ונגד הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגדו הוגש כתב אישום בעבירות שיש עמן קלון. הדיון החריג ייערך בהרכב מורחב של 11 שופטים, בראשות נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות.

הדיון בבית המשפט יימשך יומיים. יום הדיונים הראשון, שיחל בשעה 10:00, יוקדש לסוגיית המשך כהונתו של נתניהו. מחר יתמקדו השופטים בהסכם הקואליציוני. הרכב השופטים נקבע בהתאם לוותק שלהם, ויכלול – בנוסף לחיות – את המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר, ואת השופטים עוזי פוגלמן, יצחק עמית, ענת ברון, מני מזוז, ניל הנדל, נועם סולברג, דוד מינץ, דפנה ברק-ארז וג'ורג' קרא.

בתשובות שהגישו לבג"ץ נגד העתירות, קראו הליכוד וכחול לבן לדחותן על הסף. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ציין בתשובתו לבית המשפט כי קיימים "קשיים משמעותיים" בהסכם הקואליציוני. עם זאת, הוא טען כי אין עילה לפסול אותו, וכי במצב הדברים הנוכחי אין עילה לפסול את נתניהו מלהרכיב ממשלה.

במערכת הפוליטית ממתינים בדריכות להחלטת בג"ץ, שצריכה להתקבל בלוח זמנים קצר ביותר – עד ליום חמישי בחצות. במועד זה יסתיימו 21 הימים, בהם 61 חברי כנסת יכולים להגיש לנשיא בקשה להטלת המנדט להרכבת הממשלה על מועמד מוסכם מטעמם. במידה ולא תוגש בקשה כזו עד אז – הכנסת תפוזר באופן אוטומטי, ואזרחי ישראל ילכו שוב לקלפיות.

בליכוד ובימין קראו בימים האחרונים לבית המשפט שלא להתערב בהסכם הקואליציוני. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הזהיר כי פסילתו של נתניהו תהווה "החלטה שערורייתית" שתוביל לבחירות חדשות. הוא הבהיר, כי במידה והכנסת תלך לבחירות חדשות, "נתניהו יהיה מועמד הליכוד, חד-משמעית. הוא יישאר בתפקידו כראש הממשלה. אני מניח שהציבור יפעל באופן חד-משמעי נגד החלטה שערורייתית שכזו. הוא יעניק לנו גם את המנדטים הנדרשים כדי לחוקק את פסקת ההתגברות ולבטל את ההחלטה השערורייתית הזו, ואנחנו כמובן נעשה זאת".

השרה מירי רגב קראה אף היא לשופטי בית המשפט העליון שלא להתערב: "במדינה דמוקרטית רק העם קובע מי יהיה ראש הממשלה ומי יהיו נבחריו. העם רצה אחדות, העם בחר אחדות והעם יקבל אחדות", כתבה בפייסבוק. "הדרך היחידה לצאת מהפלונטר הפוליטי היא לקיים את הסכם הרוטציה ככתבו וכלשונו. גם מוסד היועץ המשפטי לממשלה, אבן יסוד בדמוקרטיה הישראלית, סבור כך. כל אמירה אחרת, כל החלטה אחרת, תחשוף את הפנים האמיתיות ותשלים את ההפיכה המשפטית אותה התחיל אהרון ברק לפני שנים".

"לכל אדם יש את זכות החפות, וכך גם לנתניהו", הוסיפה רגב. "חוק יסוד קובע, שראש הממשלה יכול לכהן עד הרשעה בפסק דין חלוט. אני קוראת לכם, שופטי בית המשפט העליון, לאמץ את תשובת היועץ המשפטי לממשלה, ולא להתערב. אל תגררו את ישראל לבחירות רביעיות".

על פי הדיווח בכאן חדשות, בכירים בכחול לבן הזהירו כי התערבות של בג"ץ תפגע בבית המשפט עצמו. לדבריהם, החלטה לפסול את נתניהו או התערבות אחרת בסעיפי ההסכם הקואליציוניות תגרור את ישראל לבחירות רביעיות, בהן גוש הימין ינצח, עובדה שתוביל לחקיקת פסקת התגברות נגד בג"ץ.

תגיות:בג"ץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה