חדשות בריאות

הבוקר: התלמידים חוזרים בהדרגה לספסל הלימודים

בהתאם להחלטת הממשלה, מערכת החינוך תחזור בהדרגה לשגרת לימודים. בשלב הראשון הוחלט על החזרת תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב למוסדות החינוך, אך חלק מהרשויות המקומיות החליטו שלא לפתוח את בתי הספר

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

בעקבות החלטת הממשלה להחזיר את מערכת החינוך לפעילות באופן הדרגתי, תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב יחזרו הבוקר (ראשון) למוסדות החינוך. בחלק מהרשויות המקומיות הוחלט, שלא לחדש עדיין את הלימודים.

על פי המתווה שאישרה שלשום ועדת השרים לענייני קורונה, החזרה ללימודים תיעשה בהדרגה, כדי לאפשר לרשויות ולצוותי החינוך להיערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במסגרת ההחלטה, כיתות א'-ג' בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי ילמדו 5 ימים בשבוע, במשך 5 שעות בכל יום. הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים. כיתות י"א-י"ב יגיעו לתגבורים, המיועדים להכין אותם לבחינות הבגרות – גם כאן, בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים. בחינוך החרדי יחזרו ללמוד שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י"א.

עוד הוחלט, כי תלמידי החינוך המיוחד בגילאים 21-3 יחזרו ללמוד בימים ראשון-חמישי בין השעות 14:00-08:00. בחברה הערבית, ילמדו תלמידים אלו עד לשעה 13:00 בשל חודש הרמדאן. כיתות החינוך המיוחד בבתי ספר הרגילים ילמדו עד לשעה 13:00.

בנוגע לפעוטונים ולגנים, נקבע כי במהלך השבוע הקרוב יושלמו ההכנות הלוגיסטיות-מנהלתיות, מתוך כוונה להחזירם לפעילות ב- 10 במאי. בטרם החזרה לפעילות תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא. באשר לכיתות ד'-י', הוחלט לגבש מתווה לחזרה לפעילות במהלך חודש מאי, ולא יאוחר מה- 1 ביוני.

במשרד החינוך הדגישו, כי השיבה ללימודים תהיה הדרגתית, ובמתכונת של קבוצות קטנות, תוך שמירה על כללי ההיגיינה ועמידה בכל התנאים התברואתיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה – למעט מבחני הבגרות.

חלק מהרשויות המקומיות ברחבי הארץ הודיעו כי מוסדות החינוך בשטחן לא ייפתחו היום, על מנת להשלים את ההיערכות לחזרת התלמידים. בין הרשויות שבהן לא יתקיימו לימודים כלל (למעט החינוך המיוחד): תל אביב, בני ברק, רמת גן, רמת השרון, רחובות, חיפה, צפת, כרמיאל, חדרה, נהריה, עכו, באר שבע, קריית מלאכי, קריית גת, אשקלון, מצפה רמון, והמועצות האזוריות אשכול, יואב, רמת נגב והערבה התיכונה. במגזר הערבי לא יתקיימו כלל לימודים. ברשויות הבאות יחזרו ללמוד בשלב זה רק תלמידי כיתות א'-ג': הרצליה, בת ים, חולון, רעננה, כפר סבא, נתניה וכפר יונה.

 

'שגרת קורונה': כללי ההתנהגות בבתי הספר

על פי המתווה שגובש במשרד החינוך, החזרה ללימודים תתבצע בכפוף לניהול 'שגרת קורונה':

1. הצוותים החינוכיים, התלמידים והוריהם יגיעו לבית הספר, בתנאי שאינם נדרשים לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות, ללא חום מעל 38 מעלות או תסמינים הקשורים בקורונה (שיעול, קשיי נשימה או תסמין נשימתי ושלא נחשפו לחולה מאומת). תלמיד, שאחד מבני משפחתו חלה בנגיף הקורונה, יידרש להשלים את ימי הבידוד שלו בבית, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ולא יגיע לבית הספר.

2. תותר הכניסה לבית הספר אך ורק לצוותים החינוכיים ולתלמידים, בהתאם לתוכנית שנקבעה, לאחר חתימה על הצהרת בריאות כנדרש. טפסי ההצהרה המלאים והחתומים של צוות בית הספר והתלמידים ייאספו ויתויקו לצורך תיעוד על ידי מנהל ביה"ס.

3. תתקיים הקפדה יתירה על היגיינה אישית לפני תחילת הפעילות, במהלכה ובסיומה. אנשי הצוות והתלמידים יקפידו על שטיפת ידיים עם מים וסבון או אלכוג'ל. ניקיונם של תאי השירותים יבוצע באופן שוטף במשך כל יום הפעילות.

4. יש להקפיד במהלך היום על אוורור המרחב בו מתקיימת הפעילות.

5. במרחב הבית-ספרי ובכיתות הלימוד יש לשמור, ככל האפשר, על ריחוק פיסי של 2 מטרים בין אדם לאדם. יש להנחות את התלמידים להימנע ממגע.

6. על כל תלמיד ואיש צוות להגיע לבית הספר עם מסכה, ולעטות אותה במהלך היום במסדרונות ובחצרות. בחטיבות הצעירות ובכיתות א' אין חובה לעטות מסכה.

7. התלמידים יגיעו למסגרת החינוכית עם ציוד לימודי אישי. יש להימנע מהעברת חפצים מיד ליד.

8. בשעת הארוחה יש להימנע מלחלוק במזון. כל תלמיד אחראי על ארוחה אישית, יש לאכול על מפית נקייה, ולא ישירות על השולחן.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה