ספרים

צמד או חמד? זוגיות ואמונה, נישואין והתבוללות

מבט מרתק ומעניין, המעמיק ומרענן, מאתגר ומלבן את סוד הזוגיות, סוגיית האמונה, מסתורי האהבה, התשוקה, ומבנה הנישואין

  • ו' אייר התש"פ
אא

הספר "צמד או חמד" מעניק מבט מעניין על זוגיות ונישואין, עם דגש מיוחד על נושא נישואי התערובת.

מטרת הספר כפולה:

א) להנגיש את אבני היסוד למערכת בריאה של יחסי גבר ואישה, זוגיות ונישואין.

אחוז הגירושין הגבוה, הממשיך לטפס כלפי מעלה באופן מדאיג, מאתגר את אושיות החברה האנושית בכלל, ומאיים על עתיד המשפחה היהודית בפרט.

במשך הדורות, עוצמתה של המשפחה ייצגה את חוסנו של העם היהודי ואת סוד המשכיותו המופלאה מול אתגרי הגלות הארוכה והמרה.

בין בעיות היסוד לאתגר הנישואים הבלתי מוצלחים בכלל, ובמיוחד אלו שמסתיימים בגירושין, בולטת מאד בעיית אי ההבנה הבסיסית של נבכי הנפשות הפועלות. מה הוא ומי האדם. מהותו וזהותו של הגבר לעומת מהותה וזהותה של האישה. שוני הטבע, הרגישויות השונות כל כך בינה לבינו, וכן הניואנסים הרוחניים, הרגשיים והגשמיים, שלמרות החלק השוויוני שבהם, עדיין רב השוני. קריאת "צמד או חמד" תתרום רבות לקורא/ת, להעשרת הידע ולהבנה הבסיסית הנחוצה כאוויר לנשימה, להצלחה, לבריאות ולחסינות של יחסי זכר ונקבה, בעל ואישה.

ב) כתוצאה מהתובנות ומהעשרת המידע בנושאי הזוגיות והנישואין, ניתן יהיה להבין היטב את הבעייתיות הרעיונית והמעשית שבנישואי תערובת.

נישואי תערובת בעם היהודי הם נושא רגיש וכאוב מאוד, אך למרבה הצער נכתב עליו מעט מאוד עד היום. צעירים יהודיים רבים השוקלים נישואים, מתמודדים במהלך העשורים האחרונים עם בעיה מורכבת זו. משפחות יהודיות רבות חוות התלבטויות קשות וכואבות מאוד בעקבות נישואי תערובת בקרב קרובי משפחה מדרגה ראשונה, שניה או שלישית. כפי הנראה בבירור מהערכת המצב, תופעה נפוצה ועגומה זו של נישואי תערובת באוכלוסייה היהודית של העולם המודרני אינה עתידה להיעלם בקרוב, אלא להיפך, היא הולכת ומתפשטת, ומגיעה לממדים חסרי תקדים.

דורות של מסורת יהודית עשירה וחזקה, אצילית ואהובה, עמדו כחומה בצורה בפני פיתויי ההתבוללות ונישואי התערובת. מאז נפרצו החומות ונותקו קשרי שרשרת הזהב של רבים מבני עמינו עם צור מחצבתם, אנו מאותגרים על ידי מבול אדיר ממדים של נישואי תערובת. רק אטום לב או שוטה מדופלם מסוגל להתכחש לסכנת הכחדתו של רוב עם ישראל, הנובעת ממצב עגום זה. תקוותינו היא ש"צמד או חמד" יתרום להבנה מושכלת של בעיית נישואי התערובת ולצמצום הטרגדיה הלאומית המאיימת על עתידנו.

צמד או חמד מציג גישה ישירה וברורה לנושא. בהסברה בהירה, הגיונית ומעשית, מבהיר הספר את הנושאים הרלוונטיים, ומאפשרת לקורא להגיע להחלטה מאוזנת, הגיונית ומושכלת.

 

המחבר

הרב אברהם יעקובוביץ הוא יליד תל אביב, ישראל. התחנך בארץ ובארה"ב, והוסמך לרבנות על ידי המרכז העולמי של ישיבת מיר בברוקלין, ניו יורק. לאחר נישואיו בשנת תשל"ד (1974) עבר להתגורר בדטרויט, מישיגן. בשנת תשל"ז (1977), המשיך להשתלם בלימודי התלמוד וההלכה.

בשנת 1980 ייסדו הרב והרבנית יעקובוביץ את ארגון "רשת הלימוד היהודית של מדינת מישיגן (Jewish learning Network of Michigan), במטרה לחשוף יהודים מכל שכבות האוכלוסייה ליופייה ולעומקה של המורשת היהודית, ולהגביר את החיבור והשייכות של הדור הצעיר לתורה ולמורשתם המפוארת. לרשת הלימוד היהודית היתה השפעה מתמשכת על אלפי תלמידי אוניברסיטאות במישיגן ובמדינות השכנות. בשנת תשנ"ו - 1996 הקימה רשת הלימוד היהודית את מרכז המידע היהודי באוניברסיטת מישיגן שבאן-ארבור, מישיגן, מרכז המשרת את 6000 הסטודנטים היהודיים הלומדים באוניברסיטה, את חברי הסגל היהודיים שבה, ואת הקהילה היהודית השכנה.

בשנת תשס"א (2001) ייסד הרב יעקובוביץ את הארגון הלאומי ליהדות ארצות הברית וקנדה, "מודעות יהודית - אמריקה", Jewish Awareness America, לחיזוק ולהעשרת מודעות יהודית-לאומית לסטודנטים יהודיים, הפועלת כיום בלמעלה מ-50 אוניברסיטאות ברחבי ארה"ב וקנדה. תכנית הדגל שלה, "Maimonides Jewish Leaders Fellowship", נחשבת עד היום כמיזם החינוכי למנהיגות יהודית המוצלח והמוערך ביותר בארצות הברית ובקנדה.

הרב והרבנית יעקובוביץ ומשפחתם, שעלו לישראל בשנת תש"ע (2010), העתיקו את מרכז פעילותם לארץ במסגרת "מכון לתורה בישראל". המרכז החינוכי פועל להעשרת התודעה וההשקפה היהודית בכל המגזרים, כולל אזרחים, חיילים, סטודנטים, תלמידי ישיבות, דתיים וחילונים. הרב מרצה באוניברסיטאות, בצה"ל ובקהילות וארגונים ברחבי העולם, בנושאים שונים ומגוונים הכוללים נישואי תערובת, אמונה, אתיקה, יחסי אנוש, זוגיות ופרקי מחשבה.

לרכישת הספר "צמד או חמד" בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:צמד או חמדהרב אברהם יעקובוביץספרי יהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה