חדשות בריאות

מטלטל: "את המילים שאמר לי נפטר הקורונה – לא אשכח לעולם"

"ר' יצחק מאיר, אתה יודע למה אני פה?!", אמר ר' בנימין וולף ז"ל, שנפטר בימים האחרונים מנגיף הקורונה, כשהוא בן 43 בלבד. "בגלל שיתגדל ויתקדש שמיה רבא! שיתגדל ויתקדש שמיה רבא!"

  • ו' אייר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב יצחק מאיר שטרנבוך, ר"מ בישיבת מיר, נשא דברי פתיחה לתלמידיו באמצעות הטלפון. לפני שצלל לקראת הלימוד בתקופה הקרובה, ביקש הרב לשתף את תלמידיו בהיכרותו האישית עם אחד מקרבנות הקורונה, הרב בנימין ולף זצ"ל, שליח חב"ד בגרמניה, שנפטר למרבה הכאב והתדהמה בגיל 43.

"לרב בנימין וולף אני מרגיש חובת הכרת הטוב מיוחדת. הוא, באופן מסוים, נתן לי להבין את תפקידו וחובתו של האדם בעולמו", פתח הרב שטרנבוך בדבריו.

"היה זה לפני קצת יותר מ-13 שנה, בתקופת חג הפורים, הייתי בגרמניה, בהנובר, כשעמוד החסד ר' אלימלך פירר שלח אותי עם הבחור הצדיק ר' יעקב פרלמוטר ז"ל, שניבדל לחיים טובים וארוכים. שם יש בית חולים מיוחד לניתוחי ראש", המשיך הרב שטרנבוך.

"באחת הפעמים ששוחחתי עם הרב וולף", מספר מגיד השיעור לתלמידים, "אמרתי לו: 'יש לי שאלה בשבילך. תגיד לי ר' בנימין, אתה אדם מוצלח, יכולת להצליח בכל מה שהיית נוגע – גם בגשמיות, יש לך כשרונות אדירים, וגם ברוחניות - יש לך כוח, אתה מוכשר ואתה פשוט 'בולדוזר'. כל תחום שאתה נכנס בו – אתה נכנס 'עד הסוף'.

"אתה מכיר שפות, יודע לקשר בין אנשים, יש לך יכולת ליצור קשרים אישיים עם אנשים בצורה נעימה ובטעם, ואפילו ברוחניות - יכולת להקים ישיבה, או מוסד או תלמוד תורה, אתה ואשתך אנשי עשייה מיוחדים.

"איך אתה יכול לחיות פה? בכזה מדבר שממה?! לא פוגש את המשפחה שלך שנה שלימה, חוץ מאולי ב'כינוס השלוחים' בקראון הייטס. אין לך פה כלום: לא אידישקייט, לא גשמיות, לא רוחניות. בשביל מקווה אתה צריך לנוסע עד אנטוורפן, שעתיים וחצי נסיעה, ובשר כשר – צריך לטורח להביא מפריז או מאנטוורפן, או לשחוט לבד.

"כאלה חיים קשים, לילדים אין תלמוד תורה", המשיך הרב שטרנבוך לתאר את מה ששאל את הרב וולף ז"ל, והוסיף לציין כי היום כבר נהיה קל יותר, וכולם למדו להכיר את אופן הלימוד המקוון, אבל לפני 12-13 שנים, היו צריכים לקשר ילד ממדינה בפינה אחת בעולם לילד בפינה אחרת, עם מורה וירטואלי. "אני לא מבין אותך, יכולת גם בגשמיות וגם ברוחניות להצליח כל כך. אז מדוע?!...

הרב שטרנובך מצטט בקול חנוק מדמעות את תשובתו של השליח, שנפטר בימים האחרונים: "ר' יצחק מאיר, אתה יודע למה אני פה?!", שאל את הרב שטרנבוך בחביבות, אבל בצעקה אדירה, שיצאה מליבו הסוער, "בגלל שיתגדל ויתקדש שמיה רבא! שיתגדל ויתקדש שמיה רבא!". את המילים הללו צעק הרב וולף באוזניו של הרב שטרנבוך, שאומר לתלמידיו: "את המילים האלו אני לא אשכח לעולם".

הרב וולף המשיך והסביר: "יש כאן יהודים בגרמניה, יהודים רחוקים ומנותקים, שלא יודעים שיש ה' אחד ושמו אחד, והתפקיד שלנו בעולם, הוא ליצור מצב שיתגדל ויתקדש שמיה רבא. כזה היה ר' בנימין וולף, יהודי שבשביל האידיאלים הקדושים של ריבונו של עולם מוסר את נפשו – ועושה זאת עם האמת, והתמימות, והשמחה והחיות", מסיים הרב שטרנבוך את דבריו הנרגשים.

תגיות:הרב בנימין וולף ז"לנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה