חדשות בארץ

טראמפ בירך את ישראל ליום העצמאות: "מקווה להמשיך ולחזק את היחסים האיתנים"

הנשיא ראובן ריבלין קיבל איגרות ברכה ממנהיגים רבים ברחבי העולם, לרגל יום העצמאות ה- 72. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ: "חש גאווה עצומה על כך, שארצות הברית הייתה המדינה הראשונה שהכירה במדינת ישראל"

ריבלין וטראמפ, תמונת ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)ריבלין וטראמפ, תמונת ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שיגר לנשיא המדינה ראובן ריבלין איגרת ברכה לכבוד יום העצמאות. "ארצות הברית מצטרפת אליכם בגאווה בשעה שאתם מציינים את חגיגות יום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל", כתב. "אני חש גאווה עצומה על כך שארצות הברית הייתה המדינה הראשונה שהכירה במדינת ישראל, עם ההכרזה על עצמאותה בשנת 1948".

טראמפ הוסיף, כי "בדיוק שבעה עשורים לאחר שראש ממשלת ישראל, דוד בן גוריון, הכריז על עצמאותה של מדינת ישראל, חלקו ארצות הברית וישראל רגע היסטורי נוסף כשארצות הברית פתחה את השגרירות שלה בבירת ישראל, ירושלים. הישג זה היה אחד מהצעדים המשמעותיים ביותר שקידם הממשל בהובלתי על מנת לחזק את יחסי ישראל-ארצות הברית, הנטועים בערכינו המשותפים".

"מדינת ישראל היא אחת השותפות הקרובות ביותר של ארצות הברית, ואני מקווה להמשיך ולחזק את היחסים האיתנים בין המדינות בשנה הקרובה. יום העצמאות הזה מצוין בעוד העולם כולו נאבק באתגר הקורונה, ואני רוצה לציין את שיתוף הפעולה הקרוב בינינו למען ההגנה על אזרחינו והבסת המגיפה יחד", חתם הנשיא האמריקני את ברכתו.

ריבלין קיבל בימים האחרונים איגרות ברכה נוספות ממנהיגים ברחבי העולם, לרגל יום העצמאות ה- 72. בין המברכים הרבים היו מלכת אנגליה, מלך הולנד, מלך תאילנד, מלך שוודיה, נשיא רוסיה, נשיא סין, נשיא דרום קוריאה, נשיא גרמניה, נשיא איטליה ונשיא הודו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסר בברכתו "בריאות, הצלחה, שלום ושגשוג" למדינת ישראל. מלכת אנגליה, אליזבת' השנייה, שלחה את ברכותיה החמות לרגל יום העצמאות ה- 72, וצירפה גם את איחוליה לעם ישראל כולו בתקופה קשה זו. נשיא סין, שי ג'ינפינג, מסר מזל טוב ושלח איחולים לבביים לממשלת ישראל.

נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, שתכנן להגיע לביקור ממלכתי בישראל ביום העצמאות, כתב לריבלין: "לצערי הרב אני צריך למסור את איחוליי בכתב, ונבצר ממני להגיע ולחגוג את יום עצמאותכם במדינתכם הנפלאה. עוד הוסיף: "כל כך רציתי להגיע ולחגוג את יום העצמאות הישראלי יחד עם אזרחי ישראל. אבל היה בטוח שזו רק דחייה, בהזדמנות הראשונה אני אגיע לבקר אותך ואת אזרחי מדינת ישראל".

נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, שלח את איחוליו "לשגשוג מדינת ישראל". נשיא הודו, ראם נאת' קובינד, מסר "איחולים להתקדמות ולשגשוגם של עם ישראל, ידידנו". נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, כתב על "הידידות ההדוקה בין מדינותינו, הן בעתות שגרה והן בעתות חירום", וברך את עם ישראל בתקופות שלוות, בריאות ומשגשגות. נשיא איטליה, סרג'ו מטרלה, הביע את תפילתו לעתיד חיובי יותר עבור ידידת ארצו, מדינת ישראל.

המושל הכללי של אוסטרליה, דייוויד הארלי, ציין במכתבו את היחסים הקרובים בין המדינות, והוסיף: "הסולידריות של הקהילה הבינלאומית חשובה היום יותר מתמיד, שכן מדינות העולם פועלות יחד בהתמודדות עם האתגרים שמציב נגיף הקורונה". מלך הולנד, וילם-אלכסנדר, התייחס אף הוא למשבר הפוקד את מדינות העולם. הוא איחל לאזרחי ישראל "כוח, אומץ ובריאות, בעודנו ממשיכים יחד במאמצים להתגברות על נגיף הקורונה". נשיא ניגריה, מוחמד בוהרי, הביע את תקוותו ותפילתו כי "המאמצים המשותפים שלנו למצוא תרופה לנגיף הקטלני יניבו תוצאות בקרוב".

מבית הנבחרים האמריקני, ידידי ישראל בקונגרס בירכו את מדינת ישראל לא רק על "הישגיה ותרומותיה המדהימות לעולם, אלא גם על הערכים המשותפים שקשרו את הידידות בין ארצות הברית למדינת ישראל במשך כל כך הרבה עשורים".

תגיות:ראובן ריבליןדונלד טראמפיום העצמאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה