חדשות בארץ

רות כהן היא כלת התנ"ך לשנת תש"פ, ומיהו הסגן?

חידון התנ"ך נערך לראשונה בשנה זו ללא נוכחות קהל. על המקום הראשון התמודדו 16 משתתפים מכל קצוות תבל, חלקם דרך הזום

(צילום מסך)(צילום מסך)
אא

כלת חידון התנ"ך העולמי לשנת תש"פ היא רות כהן, בת 16 מגדרה. במקום השני זכה משה גלידאי, תלמיד ישיבת מקור חיים המתגורר באלון שבות. על הזכייה התמודדו 16 משתתפים משמונה מדינות שונות: ארבעה מישראל, שלושה מארה"ב, שלושה ממקסיקו, שניים מארגנטינה, שניים מדרום אפריקה, אחת מאנגליה ואחת מפנמה.

החידון נערך בסימן ערבות הדדית, כשהכותרת היא "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד", אך למרבה הקונפליקט הוא התקיים לראשונה ללא נוכחות קהל, בשל סכנת ההידבקות בקורונה. בנוסף למתמודדים נטלו חלק באירוע מספר אישי ציבור -  בני גנץ, יו"ר הכנסת, רפי פרץ, שר החינוך, שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, בוז'י הרצוג יו"ר הסוכנות היהודית וכלת פרס ישראל מרים פרץ.

זו השנה ה-32 ברציפות בה הנחה את החידון אבשלום קור, כאשר המתמודדים מחו"ל שנטלו בו חלק עשו זאת מרחוק, דרך הזום, או באמצעות ניידות שידור מיוחדות שהעבירו את תשובותיהם לארץ.

לסיום ברך ראש הממשלה נתניהו את המשתתפים, ואמר: "גם במגפת הקורונה נצח ישראל לא ישקר. נתגבר בעזרת ה' על המגפה כדברי ירמיהו הנביא: 'הנני מעלה לה ארכה ומרפא'".  

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך ציין כי "חידון התנ"ך הוא אבן דרך בתהליך ערכי לחיבור יהדות התפוצות לספר התנ"ך. הוא מתקיים השנה במתכונת ייחודית, על מנת לאפשר התמודדות של בני הנוער מכל קצוות תבל, וכדי להמשיך לחזק, לשמר ולהעמיק את הקשר עם אחינו בתפוצות".

תגיות:חידון התנ"ךרות כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה